СУЧАСНІ МЕТОДИКИ В ПЛАВАННІ: АНАЛІЗ ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ
DOI:
https://doi.org/10.31891/pcs.2025.1(1).49Ключові слова:
плавання, методика навчання, фізичне виховання, спортивна підготовка, традиційні методи, інноваційні технології, адаптивні методики, фізичний розвиток, спортивні навичкиАнотація
У статті розглянуто сучасні методики навчання плаванню, їхню класифікацію, особливості та ефективність у фізичному вихованні й спортивній підготовці. Досліджено традиційні та інноваційні підходи, зокрема застосування цифрових технологій, відеоаналізу, інтерактивних навчальних програм та адаптивних методик для осіб з особливими потребами. Проведено аналіз наукових праць, присвячених питанням удосконалення техніки плавання, впливу різних методик на фізичний розвиток і підготовку спортсменів різного віку та рівня майстерності. Аналіз літературних джерел свідчить, що традиційні методики, засновані на поетапному вивченні техніки плавання, залишаються актуальними, однак мають певні обмеження, зокрема повільність засвоєння навичок та недостатню мотивацію учнів. Інноваційні методики, такі як використання мобільних додатків, тренажерів та комп’ютерного моделювання, дозволяють підвищити ефективність навчального процесу, скоротити час на формування плавальних навичок і покращити якість підготовки. У статті також порівняно ефективність різних методів навчання, виділено їхні переваги та недоліки. Доведено, що поєднання класичних та сучасних підходів дає змогу досягти оптимальних результатів у навчанні плаванню. Особлива увага приділена питанням інтеграції плавання у загальну систему фізичного виховання школярів, що може стати основою для подальших наукових досліджень у цьому напрямі. Окрему увагу приділено перспективам використання інноваційних технологій для підвищення ефективності навчання плаванню. Запровадження віртуальних симуляторів, зворотного зв’язку за допомогою сенсорних систем та персоналізованих тренувальних програм сприятиме більш точному контролю за технікою виконання рухів, зниженню ризику травматизму та оптимізації навчального процесу. Визначено ключові напрямки подальших досліджень, що включають адаптацію сучасних методик для масового впровадження у систему фізичного виховання та оцінку їхнього впливу на довготривалі зміни у фізичному розвитку дітей і молоді.
Посилання
Stasyuk R. M., Petrenko N. V., Honcharenko D. O. Efficiency of traditional and adapted swimming teaching methods as a factor in the development of basic aqua fitness skills // Pedagogical Academy: Scientific Notes. 2024. No. 11.
Smolyakova I. D., Petelkaki V. F., Petelkaki V. V. Innovative approach to teaching swimming to schoolchildren // Innovative technologies in the system of advanced training for specialists in physical education and sports: Abstracts of the III International Scientific and Methodical Conference, Sumy, April 14-15, 2016. Sumy: SumDU, 2016. P. 170-171.
Koshtur Y. E. Experimental swimming technique for improving the development of speed-strength qualities in boys aged 13-14 // Pedagogical Sciences: Theory, History, Innovative Technologies. 2018. No. 6 (80). P. 88-98.
Savitska N. O. The influence of sports-gaming methods in the process of teaching swimming to younger children: Master's thesis for obtaining the qualification degree: Specialization 017 Physical Education and Sports / Supervisor: N. V. Petrenko. Sumy: Sumy State University, 2024. 60 pages.
Petrenko N. V. The use of information technologies in swimming education // Physical Education, Sports, and Health Culture in Modern Society. 2022. No. 3(39). P. 45-50.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Іван ПАНЬКІВ , Тетяна ВИШНЕВСЬКА-СМІРНОВА

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.