ПРОБЛЕМИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ РЕКРЕАЦІЙНО-ОЗДОРОВЧОЇ РОБОТИ У ВИЩОМУ ЗАКЛАДІ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.31891/pcs.2025.1(1).45Ключові слова:
студентська молодь, здоров’я, психоемоційна корекція, фізична культура, особистістьАнотація
Актуальність теми дослідження полягає у визначенні основних мотивів здобувачів вищої освіти до оздоровчо-рекреаційної діяльності та пошуку шляхів покращення психоемоційного стану студентської молоді. В статті розглянуті проблемні питання психоемоційної корекції негативних психологічних станів студентської молоді засобами поза навчальної рекреаційно-оздоровчої роботи у спортивному таборі. Мета: аналіз готовності спортивно-оздоровчої бази закладів вищої освіти Дніпровського регіону до рекреаційно-оздоровчої діяльності; вивчення впливу рекреаційно-оздоровчої методики на психоемоційний стан студентської молоді в умовах Приорільського природного заповідника. Методи: психолого-педагогічне спостереження; анкетування; методи психологічної діагностики; фізіологічні методи (пульсометрія, тонометрія, функціональні проби); методи рухових тестів. Результати: Психолого-педагогічне дослідження проводилось поетапно: перший етап – організаційний; другий етап – практичний; третій етап – контрольно-оціночний. Ефективність процесу корекції психоемоційного стану здобувачів вищої освіти можна підвищити, якщо будуть реалізовані психолого-педагогічні умови. Рекреаційно-оздоровча методика розрахована на комплексний вплив психоемоційного стану студентської молоді через використання різновидів рухової активності (оздоровчі вправи, спортивні ігри, туристичні походи, піші прогулянки і т.п.), методи психологічного впливу (словесно-образне емоційно-вольове управління станом людини, дихальні гімнастики), фітотерапія і вживання мінеральної води. За гіпотезою дослідження, природні фактори в поєднанні з оздоровчо-руховою активністю повинні позитивно вплинути на психоемоційний стан студентської молоді. В ході проведеного дослідження можна стверджувати що, запропонована методика психоемоційної корекції негативних станів студентської молоді з використанням оздоровчо-рекреаційних практик є ефективною як в покращенні психоемоційного стану так і фізичній підготовці, і в показниках функціонального стану, сприяє формуванню здорового способу життя, підвищує мотивацію до занять фізичною культурою. Проведені нами дослідження дозволяють стверджувати, що рекреаційно-оздоровчої заняття з студентами, які проводяться за спеціальними методиками, мають важливе оздоровче значення.
Посилання
Kharadzhy M. V. (2023). Zhurnal «Perspektyvy ta innovatsiyi nauky» (Seriya «Pedahohika», Seriya «Psykholohiya», Seriya «Medytsyna») № 12(30).793-801. (in Ukrainian)
Kovryha Yu., Kolos M. (2016). Rolʹ ozdorovchorekreatsiynoyi diyalʹnosti v zhytti studentiv [The role of recreation and recreation activities in the life of students]. Visnik Chernigivskogo nacionalnogo pedagogichnogo universitetu. Seriya Pedagogichni nauki. Fizichne vihovannya ta sport, 136, 112-114. (In Ukrainian).
Аndreieva O, Dutchak M, Blahii O. (2020). Theoretical bases of health related and recreational motor activity of different population groups. Theory and Methods of Physical education and sports. 2: 59–66. (In Ukrainian).
Oleksiyenko YA. I., Hunʹko P. M. (2018). Teoriya, vydy ta tekhnolohiyi ozdorovcho-rekreatsiynoyi rukhovoyi diyalʹnosti : navch.-metod. posib. Cherkasy : CHNU imeni B. Khmelʹnytsʹkoho. 260. (In Ukrainian).
Sadovsʹkyy O., Kyrychenko V. (2016). Skladovi modeli rekreatsiynoyi kulʹtury student·sʹkoyi molodi. Fizychna kulʹtura, sport ta zdorov’ya natsiyi. №20. 154- 158. (In Ukrainian).
Korzh N.L. (2016) Formuvannya tsinnisnoho stavlennya u studentiv spetsialʹnostey do fizychnoyi kulʹtury v protsesi samostiynykh zanyatʹ: avtoref. Dys.. kand.. nauk z fiz.. vykhovannya i sportu. Dnipro. 21 s. (In Ukrainian).
Sheykh KH.M., Patterson M.S., Lenninh B., Umstatd Meyyer M.R., Patterson K.A. (2018). Otsinka vykorystannya studentamy koledzhu rekreatsiynykh zakladiv kampusu cherez indyvidualʹni ta ekolohichni faktory. Rekreatsiynyy sportyvnyy zhurnal. Vyp. 42(2). S. 145-159.
Fountaine C.J., Liguori G.A., Arupendra M., Schuna J.M. (2011). Fizychna aktyvnistʹ i sydyacha povedinka pid chas vykorystannya ekranu u studentiv koledzhu. Mizhnarodnyy zhurnal fizychnykh vprav. Vyp. 4(2). S. 102-112.
Shpak M.M. (2021). Psykholohichni osoblyvosti rozvytku emotsiynoho intelektu v student·sʹkomu vitsi. Pedagogical and psychological science and education: transformation and development vectors: collective monograph. Riga, Latvia: «Baltija Publishing». Vol. 2. 342–359. (In Ukrainian).
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 ОЛЕКСАНДР ГЛАДОЩУК

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.