ПРОГРАМА НАВЧАННЯ ПЛАВАННЯ ДІТЕЙ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ В УМОВАХ ГЛИБОКОГО БАСЕЙНУ ІЗ ВИКОРИСТАННЯМ ПІДТРИМУЮЧИХ ЗАСОБІВ
DOI:
https://doi.org/10.31891/pcs.2025.1(1).41Ключові слова:
навчання плавання, глибокий басейн, діти молодшого шкільного віку, підтримуючі засобиАнотація
Метою дослідження є розробка та перевірка ефективність програми навчання плавання дітей молодшого шкільного віку в умовах глибокого басейну.
У роботі розкрито особливості формування навички плавання у дітей молодшого шкільного віку, обґрунтовано та перевірено ефективність програми навчання плавання дітей в умовах глибокого басейну із використанням підтримуючих засобів на воді. З’ясовано, що між хлопчиками та дівчатками молодшого шкільного віку років існують певні відмінності у швидкості оволодіння навичкою плавання. Проте ефективність навчання значною мірою залежить від відповідності методики вихідному рівню підготовленості дітей та індивідуального підходу до кожного учня.
Методика початкового навчання дітей у глибокому басейні має ряд специфічних особливостей. Зокрема, вона передбачає застосування підтримуючих засобів, використання спеціальних методичних прийомів для зниження рівня страху, а також поступовий перехід від положення з опорою до самостійного утримання на воді. Розроблена програма навчання плавання дітей молодшого шкільного віку в умовах глибокого плавального басейну розрахована на 24 заняття з метою оволодіння технікою плавання спортивними способами кроль на грудях і на спині. В процесі реалізації програми використовувались підтримуючі засоби: аквапояси, плавальні дошки та ласти.
Учні 6-9 років, що займались за розробленою програмою навчання плавання в умовах глибокого басейну, перевершили своїх однолітків з групи, що займалась в умовах мілкої ванни за більшістю показників тестових вправ у воді, що є одним з основних критеріїв ефективності програми.
Посилання
Zubko, V. V., Parakhonko, V. M., & Smirnov, K. M. (2020). Application of the game method in initial swimming training for children in a deep pool. Pedagogical Education: Theory and Practice, (28), 136–144.
Yosypchuk, V. V. (2004). Science of initial swimming training for primary and high school students [Electronic resource]. Lviv. Available at: http://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/15179.
Koshtur, Ya. Ye. (2018). Ways to optimize swimming training for six-year-old children in a deep swimming pool. Pedagogical Sciences: Theory, History, Innovative Technologies, 4(78), 293–303.
Obrazhey, O. Ye. (2016). Features of swimming training in open waters. Current Issues in the Development of Traditional and Eastern Martial Arts: Proceedings of the X International Online Scientific and Methodological Conference, 10, 391–394. Kharkiv: National Academy of the National Guard of Ukraine.
Pilyarska, I. (2012). The impact of swimming and water exercises on the physical development of primary school children. Physical Education, Sports and Health Culture in Modern Society, (4), 323–325.
Semenov, A. (2022). General provisions of the methodology for accelerated swimming training for primary school children. Youth and Market, 5(203), 91–96.
Simak, N. (2023). Methodological and organizational features of swimming training for primary school children. Scientific Journal of the Ukrainian State University named after Mykhailo Drahomanov, 15(164), 128–131.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Наталія ГНЕСЬ, Олена ЗЕНДИК, Іван ПАНЬКІВ

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.