АНАЛІЗ РЕЗУЛЬТАТІВ АНКЕТУВАННЯ ЩОДО ФАКТОРІВ ПІДВИЩЕННЯ РІВНЯ РУХОВОЇ АКТИВНОСТІ ШКОЛЯРІВ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31891/pcs.2025.1(1).38

Ключові слова:

рухова активність, школярі, педагогічні працівники, патріотичне виховання та обороноздатність держави

Анотація

В статті представлено аналіз результатів анкетування щодо факторів підвищення рівня рухової активності школярів серед педагогічних працівників. В анкетуванні прийняли участь n = 64 освітян з різним педагогічним стажем від 1 до понад 20 років. Основу дослідження склали респонденти, які є вчителями фізичної культури та керівники гуртків спортивно-патріотичного спрямування – 55,8 %.

Метою наукової статті є визначення ключових факторів, які сприяють підвищенню рівня рухової активності та патріотичного виховання школярів, на основі аналізу результатів анкетування педагогічних працівників.

Результати проведеного анкетування було проведено з метою збору результатів анкетування педагогічних працівників щодо ключових напрямків популяризації рухової активності серед школярів в умовах сучасних викликів та загроз. Структура анкети містить кілька тематичних блоків: загальні відомості про респондентів, оцінка чинників, що впливають на рівень рухової активності, визначення пріоритетних заходів для її підвищення, а також аналіз можливостей інтеграції національно-патріотичного виховання у фізичне виховання школярів. Результати анкетування педагогічних працівників, засвідчили важливість комплексного підходу до підвищення рівня рухової активності школярів, що включає різного роду методи для підвищення фізичного та патріотичного виховання. Фактори, що були визначені в ході проведеного дослідження можуть слугувати основою для розробки нових сучасних методичних підходів і моделей, які будуть спрямовані на формування здорової, фізично активної та патріотично свідомої нації.

Отримані дані також підкреслюють необхідність адаптації освітніх програм відповідно до сучасних викликів та загроз, що дозволить підвищити їхню ефективність у контексті зміцнення обороноздатності держави. Найбільш ефективними заходами для підвищення рухової активності та патріотичного виховання визначено організацію шкільних спортивних секцій, клубів та патріотичних гуртків, а також проведення регулярних спортивних змагань та патріотичних заходів.

Посилання

Andermo, S., Hallgren, M., Nguyen, T., Jønsson, S., Petersen, S., Friberg, M., Romqvist, A., Stubbs, B., & Elinder, L. (2020). School-related physical activity interventions and mental health among children: a systematic review and metaanalysis. Sports Medicine, 6, 1-27. https://doi.org/10.1186/s40798-020-00254-x

Carcamo-Oyarzun, J., Salvo-Garrido, S., & Estevan, I. (2023). Actual and Perceived Motor Competence in Chilean Schoolchildren before and after COVID-19 Lockdowns: A Cohort Comparison. Behavioral Sciences, 13(4), 306. https://doi.org/10.3390/bs13040306

Galan, Y. (2023). Physical culture and sport as a means of increasing the level of motivation for the defense capability of the state. Scientific Journal of the National Pedagogical Dragomanov University. Series 15. Scientific and pedagogical problems of physical culture (physical culture and sports), 2 (160), 69-75. https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series15.2023.02(160).15

GALAN, Y., & ZORIY, Y. (2024). STRATEGIC DIRECTIONS OF STRENGTHENING THE PSYCHOPHYSICAL STATE OF SCHOOLCHILDREN BY INCREASING THE LEVEL OF PHYSICAL ACTIVITY IN THE CONDITIONS OF SOCIAL CHANGE AND MARTIAL LAW. PHYSICAL CULTURE AND SPORT: SCIENTIFIC PERSPECTIVE, 1(1), 241–246. https://doi.org/10.31891/pcs.2024.1.37

Galan, Y., Moseychuk, Y., Dotsyuk, L., Kushnir, I., Moroz, O., Kurnyshev, Y., Duditska, S., Lohush, L., Kyselytsia, O., Yachniuk, M., Nakonechnyi, I., Predyk, A., Moldovan, A., Brazhaniuk, A., & Beshlei, O. (2024). Repercusiones de la guerra en Ucrania y del período posterior a la pandemia COVID-19 en el estado psicofisiológico de los escolares ucranianos de 12-13 años de edad. (Impact of war in Ukraine and post-pandemic COVID-19 period on the psychophysiological state of Ukrainian schoolchildren aged 12-13). Retos, 58, 727–736. https://doi.org/10.47197/retos.v58.106256

Galan, Y., Moseychuk, Y., Dotsyuk, L., Kushnir, I., Moroz, O., Vaskan, I., Yarmak, O., Kurnyshev, Y., Lohush, L., Bohdanyuk, A., Nataliia, K., Brazhaniuk, A., BaіdіukM., & Beshlei, O. (2024). Un enfoque integrado para corregir el estado físico y psicoemocional de estudiantes que trabajan con niños migrantes (An integrated approach to Correcting the Physical and Psychoemotional State of female students working with migrant children). Retos, 51, 988–997. https://doi.org/10.47197/retos.v51.1010059

Gonzalez, F., Hun, N., Aiste, S., Aguilera, C., Cardenas, M., & Salazar, M. (2024). Level of physical activity in chilean preschool and school children during the covid-19 pandemic. Retos, 54, 320-327. https://doi.org/10.47197/retos.v54.102268

Lacoste, Y., Dancause, K.N., Gosselin-Gagne, J., Gadais, T. (2020). Physical Activity among Immigrant Children: A Systematic Review. J Phys Act Health, 17 (10), 1047-1058. https://doi.org/10.1123/jpah.2019-0272

Neil-Sztramko, S. E., Caldwell, H., & Dobbins, M. (2021). School-based physical activity programs for promoting physical activity and fitness in children and adolescents aged 6 to 18. The Cochrane database of systematic reviews, 9 (9), CD007651. https://doi.org/10.1002/14651858.CD007651.pub3

Stolyarchuk, O. A. (2022). Learning and psycho-emotional state of Ukrainian adolescents in the conditions of war in Ukraine. Scientific Bulletin of Uzhhorod National University. Series: Psychology, (1), 115-120. https://doi.org/10.32782/psy-visnyk/2022.1.227.

Tomenko, O. A. (2013). The level of motor activity of adolescents and ways to increase it through the use of health and recreational activities. Slobozhanskyi nauchno-sportsovyi vestnik, (3), 19-24.

Watson, A., Timperio, A., Brown, H. et al. Effect of classroom-based physical activity interventions on academic and physical activity outcomes: a systematic review and meta-analysis. Int J Behav Nutr Phys Act, 14, 114 (2017). https://doi.org/10.1186/s12966-017-0569-9

Yurii Moseichuk, Yaroslav Zoriy, Oksana Kostashchuk, Tetiana Kanivets, Igor Nakonechnyi, Andrii Koshura, Vladimir Potop, Olena Yarmak, Yaroslav Galan. Age peculiarities of the development of coordination abilities in children of primary school age in the process of physical education. Journal of Physical Education and Sport, 2020. Vol.20 (2), Art 92, pp. 630–634. https://efsupit.ro/images/stories/martie2020/Art%2092.pdf

##submission.downloads##

Опубліковано

27.03.2025

Як цитувати

ГАЛАН . Y. . (2025). АНАЛІЗ РЕЗУЛЬТАТІВ АНКЕТУВАННЯ ЩОДО ФАКТОРІВ ПІДВИЩЕННЯ РІВНЯ РУХОВОЇ АКТИВНОСТІ ШКОЛЯРІВ . PHYSICAL CULTURE AND SPORT: SCIENTIFIC PERSPECTIVE, 1(1), 287–294. https://doi.org/10.31891/pcs.2025.1(1).38