ОРГАНІЗАЦІЙНО-МЕТОДИЧНІ ЗАСАДИ АКТИВІЗАЦІЇ ПРОЦЕСУ ПРОФЕСІЙНОГО САМОРОЗВИТКУ ВЧИТЕЛІВ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31891/pcs.2025.1(1).35

Ключові слова:

саморозвиток, стимули, учитель фізичної культури, культура педагогічного спілкування, мотивація, потреба

Анотація

У статті досліджено вплив педагогічної майстерності на формування у студентів прагнення досягати поставлених цілей і залучення їх до активної діяльності, що визначає ефективність мотиваційного процесу. Автор розглядає стимулювання як багатокомпонентний процес, який охоплює взаємопов’язані аспекти: цілі, зміст, форми, методи та засоби педагогічної взаємодії. Враховуються психологічні, вікові та гендерні особливості студентів, їхній попередній досвід і стиль навчання. Особливий акцент зроблено на творчій співпраці у взаємодії «викладач-студент».

Доведено, що зовнішні стимули є важливим фактором активізації навчальної діяльності та саморозвитку. Розглянуто організаційно-методичні підходи до формування та посилення професійного саморозвитку вчителів фізичної культури. Визначено, що саморозвиток є ключовим елементом професійного становлення, проаналізовано його структурні складові та механізми стимулювання. Обґрунтовано ефективні методичні підходи, які сприяють розвитку професійних компетентностей педагогів, зокрема через використання інноваційних освітніх технологій, самоосвіту, рефлексивну діяльність і наставництво. Окрема увага приділена організаційним аспектам удосконалення підготовки вчителів фізичної культури в умовах безперервної освіти. Проаналізовано модель активізації професійного саморозвитку, що враховує сучасні тенденції у сфері освіти та фізичного виховання. Виокремлено ефективні стратегії розвитку професійної рефлексії, самостійної навчально-пізнавальної діяльності та впровадження сучасних педагогічних технологій у професійну діяльність.

Посилання

Dubohai O.D. Osnovni poniattia y terminy zdoroviazberezhennia ta fizychnoi reabilitatsii v systemi osvity: navch. posib. dlia stud. Vyshch. Navch. Zakl..Oleksandra Dmytrivna Dubohai, Alla Ivanivna Aloshyna, Volodymyr Yevhenovych Lavryniuk. - Lutsk: Volyn. Nats.. un-t im.Lesi Ukrainky, 2011. - 296s. - (Posibnyky ta pidruchnyky VNU imeni Lesi Ukrainky).

Zabiiako, Yu. O. (2016). Profesiina pidhotovka fakhivtsiv fizychnoi kultury ta sportu. Physical Education, Sport and Health Culture in Modern Society, (2(22), 16–19. Retrieved from https://www.sport.vnu.edu.ua/index.php/sport/article/view/412

Ivanii I. Suchasni tendentsii profesiino-pedahohichnoi pidhotovky fakhivtsiv fizychnoho vykhovannia ta sportu v universytetakh krain Yevropeiskoho soiuzu / I. Ivanii // Pedahohichni nauky: teoriia, istoriia, innovatsiini tekhnolohii. – 2019.– № 1. – S. 159–171.

Kamaiev, O.I., & Andriienko, H.M. (2003). Suchasni vymohy i shliakhy udoskonalennia protsesu pidhotovky fakhivtsiv iz fizychnoho vykhovannia ta sportu. Teorìâ ta Metodika Fìzičnogo Vihovannâ,(1), 2–3.

Kurnyshev Yu.A. Pedahohichni umovy profesiinoho samorozvytku maibutnikh uchyteliv fizychnoi kultury // dys. k. ped. n.: [spets.]. 13.00.04/ Kurnyshev Yurii Albertovych - K., 2017. – 249 s.

Kurnyshev Yu. A. Profesiinyi samorozvytok maibutnikh uchyteliv fizychnoi kultury : monohrafiia / Yu. A. Kurnyshev, Yu. Yu. Moseichuk. – Chernivtsi : Chernivetskyi nats. un-t, 2017. – 223 s.

Lebedieva V. P. Psykhodydaktychni aspekty rozvyvaiuchoi osvity / V. Lebedieva, V. Orlov, V. Panov // Pedahohika. - 1996. - № 6. - S. 25-30.

Prystupa Ye. N. Tradytsii ukrainskoi natsionalnoi fizychnoi kultury / Ye. N. Prystupa, V. S. Pylat. – Lviv : Troian, 1991. – 275 s.

Solopchuk M. S. Istoriia fizychnoi kultury ta sportu: navch. posibnyk. Kamianets-Podilskyi: Abetka-NOVA, 2001. 235 s.

Sopotnytska O., Sopotnytskyi R. Sportyvna diialnist u profesiinii pidhotovtsi maibutnikh uchyteliv fizychnoi kultury // Aktualni problemy rozvytku sportu dlia vsikh: dosvid, dosiahnennia, tendentsii : materialy VI Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii (24-25 zhovtnia 2019 r., Ternopil). Ternopil : TNPU im. V. Hnatiuka, 2019. C. 141-144

Sutula, V.O. (2014). Systemoutvoriuvalna funktsiia fizychnoi kultury. Slobozhanskyi naukovo-sportyvnyi visnyk. 1 (39), 118–121.

Sushchenko, L.P. (2003). Profesiina pidhotovka maibutnikh fakhivtsiv fizychnoho vykhovannia ta sportu (teoretyko-metodoloh. aspekt). Instytut pedahohiky i psykholohii profesiinoi osvity APN Ukrainy; Zaporizhzhia: Zaporizkyi derzh. un-t. 442

##submission.downloads##

Опубліковано

27.03.2025

Як цитувати

КУРНИШЕВ, Ю. ., & МОСЕЙЧУК, Ю. . (2025). ОРГАНІЗАЦІЙНО-МЕТОДИЧНІ ЗАСАДИ АКТИВІЗАЦІЇ ПРОЦЕСУ ПРОФЕСІЙНОГО САМОРОЗВИТКУ ВЧИТЕЛІВ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ. PHYSICAL CULTURE AND SPORT: SCIENTIFIC PERSPECTIVE, 1(1), 267–273. https://doi.org/10.31891/pcs.2025.1(1).35