МОНІТОРИНГ І САМОСТІЙНА ОЦІНКА ФІЗИЧНОЇ ПІДГОТОВЛЕНОСТІ ТА РОЗВИТКУ РУХОВИХ НАВИЧОК ЮНИХ ГАНДБОЛІСТІВ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31891/pcs.2025.1(1).34

Ключові слова:

рухова активність, гандбол, підлітки, тренувальний процес, моніторинг, самостійна оцінка фізичної підготовленості, розвиток рухових навичок, юні гандболісти

Анотація

Стаття присвячена питанням моніторингу та самостійної оцінки фізичної підготовленості та розвитку рухових навичок у юних гандболістів. Зокрема, розглядаються сучасні підходи до контролю за тренувальним процесом, які дозволяють оцінити рівень фізичних якостей спортсменів та забезпечити індивідуалізацію тренувань. Окрема увага приділяється методам моніторингу, що сприяють об'єктивній оцінці результатів, а також можливості залучення самих спортсменів до процесу самостійного аналізу своїх досягнень, що підвищує їхню мотивацію до подальших покращень. У статті також розглянуті критерії оцінки фізичної підготовленості, що дозволяють виявити сильні та слабкі сторони тренованості гандболістів і коригувати їхній тренувальний процес. Результати дослідження можуть бути корисними для тренерів та спеціалістів, що працюють з молодими спортсменами, а також для вдосконалення системи фізичної підготовки в командних видах спорту.

Актуальність цієї проблеми полягає у потребі вдосконалення методів моніторингу та самостійної оцінки, що дозволить підвищити ефективність фізичної підготовки юних гандболістів і забезпечити їхні успіхи на змаганнях. Проблема моніторингу та самостійної оцінки стає актуальною, оскільки вона безпосередньо впливає на ефективність спортивного навчання та тренування. На сучасному етапі розвитку педагогічної науки підвищується роль індивідуалізації тренувального процесу, що передбачає врахування фізичних можливостей кожного гравця та застосування адаптованих методів оцінки його фізичної підготовленості. Традиційно застосовувані методи моніторингу часто не дають достатньо точних результатів для оцінки динаміки розвитку рухових навичок, а також не забезпечують належної участі спортсмена у процесі самостійного аналізу своїх досягнень.

Посилання

Bondarenko, V. P., Kalinina, S. V. Fizychne vykhovannia v shkolakh: metody ta pidkhody. Kyiv: Vydavnychyi dim "Osvita", 2018. 245 s.

Herasymenko, O. O., Popov, S. I. Osnovy fizychnoi pidhotovky v komandnykh ihrakh: monohrafiia. Kharkiv: KhDIFK, 2019. 180 s.

Kovalchuk, L. M. Handbol u shkolakh: suchasni metody navchannia ta trenuvannia. Odesa: ONU, 2016. 156 s.

Kuzmin, A. Yu. Optymizatsiia fizychnoi pidhotovlenosti pidlitkiv u protsesi sportyvnoho trenuvannia. Lviv: LDUFK, 2017. 210 s.

Moseichuk, Yu., Kurnyshev, Yu. Obgruntuvannia protsesu pidhotovky bakalavriv spetsialnosti 017 Fizychna kultura i sport do trenerskoi diialnosti z ihrovykh vydiv sportu. Physical Culture and Sport: Scientific Perspective. Khmelnytskyi natsionalnyi universytet. 2023. № 3. S. 138–144.

Savytska, O. M. Modeliuvannia fizychnoi pidhotovky handbolistiv v pidlitkovomu vitsi. Kryvyi Rih: KNTU, 2020. 192 s.

Taran, I. P., Sytnyk, I. O. Rukhova aktyvnist yak faktor fizychnoho rozvytku pidlitkiv. Kharkiv: KhDIFK, 2018. 175 s.

Shemshuchenko V. O. Rol handbolu u formuvanni rukhovykh navychok pidlitkiv. Kyiv: Naukova dumka, 2021. 220 s.

Shcherban, M. A., Petrenko, A. V. Pidvyshchennia fizychnoi pidhotovlenosti handbolistiv cherez innovatsiini metody trenuvannia. Kyiv: Vyshcha shkola, 2022. 198 s.

##submission.downloads##

Опубліковано

27.03.2025

Як цитувати

ОСАДЕЦЬ, М., КУРНИШЕВ, Ю., & ГОРОДИНСЬКИЙ, С. (2025). МОНІТОРИНГ І САМОСТІЙНА ОЦІНКА ФІЗИЧНОЇ ПІДГОТОВЛЕНОСТІ ТА РОЗВИТКУ РУХОВИХ НАВИЧОК ЮНИХ ГАНДБОЛІСТІВ. PHYSICAL CULTURE AND SPORT: SCIENTIFIC PERSPECTIVE, 1(1), 260–266. https://doi.org/10.31891/pcs.2025.1(1).34