ТЕХНОЛОГІЧНА МОДЕЛЬ УДОСКОНАЛЕННЯ ФІЗИЧНОЇ ПІДГОТОВЛЕНОСТІ ТА ОПТИМІЗАЦІЇ РУХОВОЇ АКТИВНОСТІ ПІДЛІТКІВ ЧЕРЕЗ ГАНДБОЛ
DOI:
https://doi.org/10.31891/pcs.2025.1(1).33Ключові слова:
фізична підготовленість, рухова активність, гандбол, технологічна модель, підлітки, тренувальний процесАнотація
У статті розглянуто технологічну модель удосконалення фізичної підготовленості та оптимізації рухової активності підлітків засобами гандболу. Обґрунтовано сучасні підходи до підвищення ефективності тренувального процесу, що поєднують інноваційні методики розвитку фізичних якостей, технічної та тактичної підготовки. Проаналізовано вплив рухової активності на формування здоров’я та фізичної працездатності підлітків, визначено основні педагогічні умови ефективного використання гандболу як засобу комплексного фізичного розвитку. Представлено результати експериментального дослідження, які підтверджують ефективність запропонованої моделі.
Проаналізовано фізичну підготовленість та оптимізацію рухової активності підлітків через гандбол. Фізична підготовка старшокласників у гандболі може включати спеціалізовані засоби розвитку окремих фізичних якостей, а також комплексні вправи, що поєднують тренувальні впливи для вдосконалення техніки володіння м’ячем і взаємодії між гравцями. Всебічна підготовка спортсменів забезпечить можливість максимально реалізувати свій потенціал у змагальній діяльності.
Актуальність цього дослідження обумовлена потребою впровадження сучасних педагогічних технологій, які сприятимуть підвищенню ефективності фізичного виховання та спортивної підготовки в освітньому процесі. Для оцінки ефективності розробленої програми фізичної та технічної підготовки ми аналізували темпи приросту показників фізичної та технічної підготовленості гандболістів експериментальної та контрольної груп після завершення педагогічного експерименту.
Основним принципом організації навчально-тренувальної роботи в групах початкової підготовки є універсальність поставлених завдань, вибір засобів і методів, що підходять для всіх учнів, дотримання індивідуального підходу та глибоке вивчення особливостей кожного учня. Для оцінки ефективності розробленої програми фізичної та технічної підготовки ми аналізували темпи приросту показників фізичної та технічної підготовленості гандболістів експериментальної та контрольної груп після завершення педагогічного експерименту.
Посилання
Bondarenko, V. P., Kalinina, S. V. Fizychne vykhovannia v shkolakh: metody ta pidkhody. Kyiv: Vydavnychyi dim "Osvita", 2018. 245 s.
Herasymenko, O. O., Popov, S. I. Osnovy fizychnoi pidhotovky v komandnykh ihrakh: monohrafiia. Kharkiv: KhDIFK, 2019. 180 s.
Kovalchuk, L. M. Handbol u shkolakh: suchasni metody navchannia ta trenuvannia. Odesa: ONU, 2016. 156 s.
Kuzmin, A. Yu. Optymizatsiia fizychnoi pidhotovlenosti pidlitkiv u protsesi sportyvnoho trenuvannia. Lviv: LDUFK, 2017. 210 s.
Moseichuk, Yu., Kurnyshev, Yu. Obgruntuvannia protsesu pidhotovky bakalavriv spetsialnosti 017 Fizychna kultura i sport do trenerskoi diialnosti z ihrovykh vydiv sportu. Physical Culture and Sport: Scientific Perspective. Khmelnytskyi natsionalnyi universytet. 2023. № 3. S. 138–144.
Savytska, O. M. Modeliuvannia fizychnoi pidhotovky handbolistiv v pidlitkovomu vitsi. Kryvyi Rih: KNTU, 2020. 192 s.
Taran, I. P., Sytnyk, I. O. Rukhova aktyvnist yak faktor fizychnoho rozvytku pidlitkiv. Kharkiv: KhDIFK, 2018. 175 s.
Shemshuchenko V. O. Rol handbolu u formuvanni rukhovykh navychok pidlitkiv. Kyiv: Naukova dumka, 2021. 220 s.
Shcherban, M. A., Petrenko, A. V. Pidvyshchennia fizychnoi pidhotovlenosti handbolistiv cherez innovatsiini metody trenuvannia. Kyiv: Vyshcha shkola, 2022. 198 s.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Юрій КУРНИШЕВ, Юрій ПАЛІНЧУК

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.