ВИКОРИСТАННЯ ЕЛЕМЕНТІВ СПОРТИВНОГО ПЛАВАННЯ У ЗАГАЛЬНІЙ ФІЗИЧНІЙ ПІДГОТОВЦІ ШКОЛЯРІВ
DOI:
https://doi.org/10.31891/pcs.2025.1(1).21Ключові слова:
спортивне плавання, фізична підготовка, школярі, методичні рекомендації, фізичні якості, витривалість, координація, шкільне фізичне вихованняАнотація
У статті розглядається питання використання елементів спортивного плавання в загальній фізичній підготовці школярів. Актуальність теми обґрунтована необхідністю покращення рівня фізичної підготовленості учнів у сучасних умовах, коли загальний стан здоров’я молоді часто залишає бажати кращого. Спортивне плавання, завдяки своїм унікальним властивостям, є ефективним засобом розвитку таких важливих фізичних якостей, як витривалість, сила, гнучкість та координація. Водночас, проблема недостатнього впровадження плавання в шкільну програму фізичного виховання залишається актуальною. Метою дослідження є обґрунтування ефективності використання елементів спортивного плавання для розвитку фізичних якостей школярів, а також розробка методичних рекомендацій щодо їх інтеграції в навчальний процес. Завдання дослідження включають аналіз сучасних наукових підходів до використання плавання в шкільній фізичній підготовці, оцінку рівня фізичної підготовленості учнів, які займаються плаванням, та розробку практичних рекомендацій для вчителів фізичної культури. У результаті проведеного аналізу було підтверджено, що регулярні заняття плаванням сприяють покращенню фізичних показників школярів, підвищують їх витривалість та координацію рухів. Зокрема, учні, які займаються плаванням, демонструють вищі результати порівняно з тими, хто не практикує цей вид фізичної активності. У статті також пропонуються методичні рекомендації щодо ефективного використання елементів спортивного плавання в рамках шкільної програми фізичного виховання. У статті також обговорюється важливість інтеграції елементів плавання у фізичну підготовку школярів, зокрема у контексті сучасних методик навчання та обмежень, пов’язаних з інфраструктурою шкіл. Підкреслюється необхідність адаптації уроків фізичної культури до умов, де немає доступу до басейнів, шляхом використання спеціальних вправ, що імітують плавальні рухи. Крім того, розглядаються питання підвищення мотивації учнів до занять плаванням через проведення позакласних заходів та організацію шкільних змагань. Такі підходи сприятимуть не тільки розвитку фізичних якостей школярів, але й формуванню здорового способу життя серед молоді.
Посилання
Briskin Yu., Ostrovska N., Ostrovskyi M., Polehoiko M., Sydorko O., Chaplynskyi M. Fundamentals of Water Polo Training in Secondary School Age // Physical Education, Sports, and Health Culture in Modern Society. 2018. No. 1(41). Pp. 23–28.
Kvitа S., Kruglenko A., Sobko S. Possibilities of Using Elements of Water Polo in Swimming Lessons // Physical Culture, Sports, and Health of the Nation. 2015. No. 19. Pp. 98–102.
Pishchyk O. V. The Use of General and Special Physical Training Methods in the Annual Training Cycle for University Students Engaged in Swimming Sports Sections // Slobozhansky Scientific and Sports Bulletin. 2015. No. 2(46). Pp. 64–68.
Kozina Zh. L., Ivanova L. Yu., Kozina O. V. Some Aspects of Forming Swimming Techniques and Monitoring Physical Load During Lessons // Scientific Bulletin of Zaporizhzhia National University. Series: Physical Education and Sports. 2021. No. 1(33). Pp. 45–52.
Krutsevych T. Yu., Bezverkhna H. V. Swimming: Textbook. Kyiv: Olympic Literature, 2017. 256 p.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Іван ПАНЬКІВ, Тетяна ВИШНЕВСЬКА-СМІРНОВА

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.