ФОРМУВАННЯ ЛІДЕРСЬКИХ ЯКОСТЕЙ ОСОБИСТОСТІ СТУДЕНТА ЗАСОБАМИ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ
DOI:
https://doi.org/10.31891/pcs.2025.1(1).12Ключові слова:
фізичне виховання, лідерські якості, студентська молодь, заклади вищої освіти, фізична культура, особистісний розвитокАнотація
У статті досліджено вплив фізичного виховання на формування лідерських якостей студентів. Обґрунтовано, що фізична культура є важливим чинником розвитку особистості, сприяє формуванню ініціативності, відповідальності, витривалості та здатності до ефективної комунікації. Акцентовано увагу на тому, що процес фізичного виховання створює умови для розвитку організаторських здібностей, прийняття рішень у нестандартних ситуаціях та ефективної взаємодії в команді.
Висвітлено сучасні підходи до фізичного виховання у закладах вищої освіти, які спрямовані на активізацію лідерських якостей студентів. Зокрема, розглянуто роль командних видів спорту, змагальної діяльності, тренінгів з розвитку психологічної стійкості та комплексних програм фізичної підготовки. Проаналізовано методи, що сприяють становленню лідерства, серед яких індивідуалізація фізичних навантажень, розвиток самоконтролю та вольових якостей, стимулювання до самостійного прийняття рішень у процесі тренувальної та змагальної діяльності. Доведено, що впровадження ефективних методик фізичного виховання сприяє гармонійному розвитку студентів, покращенню їх фізичної та психоемоційної підготовленості, підвищенню рівня мотивації до активного способу життя. Узагальнено, що формування лідерських якостей за допомогою фізичної культури можливе за умови систематичної практики, створення відповідного освітнього середовища та цілеспрямованого педагогічного впливу.
Посилання
Alfimov D. V. (2010). Zmist fenomeny "liderski yakosti osobystosti" [The content of the phenomenon "leadership qualities of personality"]. Pedagogika formuvannya tvorchoyi osobystosti u vyshchiy i zahalnoosvitniy shkolakh: zbirnyk naukovykh prats / Klasichnyi pryvatnyi universytet; [Holova red. rady: A. O. Monaienko; redkol.: T. I. Sushchenko (holov. red.) ta in.], 11(64). S. 44-51.
Bloshenko, O. I. (2018). Vplyv fizychnoi kultury ta sportu na formuvannia povedinky studenta-lidera [The influence of physical culture and sports on the formation of student-leader behavior]. PhD Thesis, National Technical University "Kharkiv Polytechnic Institute". S. 66-68.
Dudnyk I. O. (2016). Formuvannia volovykh yakostei u studentiv u protsesi zaniat fizychnoiu kulturoiu [Formation of willpower in students in the process of physical education] navch.-metod. posib. Cherkasy: Cherkaskyi natsionalnyi universytet im. B. Khmelnytskoho 72 s.
Kravchenko T. P., Trotsenko T. Yu., Bazylevych N. O. (2019). Osoblyvosti vykhovannia u studentskoi molodi moralnovolovykh yakostei pid chas zaniat fizychnoiu kulturoiu [Peculiarities of education of moral and volitional qualities in student youth during physical education classes]. Molodyi vchenyi № 4.1 (68.1) kviten. S. 12-16.
Soha, S. M., Mykhailenko, V. M., & Dobrovolskyi, V. E. (2021). Vplyv zasobiv fizychnoho vykhovannia na formuvannia moralno-volovykh yakostei studentiv zakladiv vyshchoi osvity [The influence of physical education tools on the formation of moral and volitional qualities of students of higher education institutions]. Naukovyi chasopys Natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni M. P. Drahomanova. Seriia 15. Naukovo-pedahohichni problemy fizychnoi kultury (fizychna kultura i sport), 4(134). S. 98-101.
Sushyk, N. S. (2013). Teoretychni osnovy formuvannia liderskykh yakostei uchnivskoyi molodi [Theoretical foundations of forming leadership qualities in student youth]. S. 11-114.
Khimich, I. Yu., Parakhonko, V. M., & Kachalov, O. Yu. (2024). Vykhovannia tsilespryamovanosti v studentiv u protsesi fizkulturno-ozdorovchoyi diyalnosti [Education of purposefulness in students in the process of physical culture and health-improving activities]. S. 493-496.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Марина КОЖОКАР, Ганна ШЕВЧУК

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.