МЕТОДИКА ВИКОРИСТАННЯ РУХЛИВИХ ІГР У ФІЗИЧНОМУ ВИХОВАННІ ДІТЕЙ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ З АКЦЕНТОМ НА ФОРМУВАННЯ СОЦІАЛЬНОЇ АКТИВНОСТІ
DOI:
https://doi.org/10.31891/pcs.2025.1(1).4Ключові слова:
рухливі ігри, освітній процес, самооцінка, соціальні відносини, емоційно-оціночний, поведінковий компонентАнотація
Мета нашого дослідження: розробити та обґрунтувати методику використання рухливих ігор у фізичному вихованні дітей дошкільного віку з акцентом на формування соціальної активності. Зміст терміну «соціальна активність», це показники , що відображає пізнавальний, емоційно-мотиваційний, поведінковий аспект соціальної активності дітей дошкільного віку. Використання рухливих ігор у навчально-виховному процесі дошкільнят є пріоритетним та ефективним засобом потенціалу взаємодії для формування соціальної активності дітей старшого дошкільного віку.
Методика використання рухливих ігор у фізичному вихованні старших дошкільнят з акцентом на формування соціальної активності буде педагогічно доцільною та ефективною, якщо її будувати на основі використання п'яти видів рухливих ігор (сюжетно-рольові ігри, ігри-забави, ігри-пантоміми, народні ігри, ігри змагання) з поступовим переходом від переважного застосування колективних ігор та командних змагань до рухливих ігор, де важливий індивідуальний результат, оптимально поєднуючи в організації навчально-виховного процесу групову та індивідуальну форми проведення занять. Основу програм, спрямованих на профілактику пасивної орієнтації у поведінці та формуванні соціальної активності, складають ігрові форми занять. Однією з важливих напрямів, які впливають на формування особистості дошкільника, є фізична культура. Роль її унікальна у плані комплексного розвитку всіх аспектів цілісної особистості. Фізична культура поступово готує дитину до включення в усі ускладнення системи соціальних відносин. У данному дослідженні представлена методика використання рухливих ігор у фізичному вихованні дошкільнят з акцентом на розвиток соціальної активності. Проведений аналіз результатів параметрів соціальної активності, емоційно-оцінного, когнітивного та поведінкового компонентів, визначений рівень фізичної підготовленості дітей старшого дошкільного віку. Охарактеризовані складові які впливають на формування соціальної активності дошкільнят у процесі навчання та виховання.
Посилання
Basic program for the development of preschool children "I am in the World" / Ministry of Education and Science of Ukraine, Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine; Scientific editor and editor. O. L. Kononko. – Kyiv: Svitych, 2012. – 430 p.
Kvas O., Aizenbart M. Organizational and pedagogical conditions for the formation of social and communicative competence of older preschoolers through game activities. Youth and Market 2015 No. 7. P. 6-12
Oliynyk O. O. Peculiarities of psychocorrectional work in the formation of self-esteem of older preschoolers. Problems of empirical research in psychology. Kyiv: Gnosis, 2008. Issue 1. P. 347–352.
Pechenko I. P. Socialization and education of the personality in preschool childhood: a competency approach / I. P. Pechenko // Visn. Luhansk. National Pedagogical University named after Taras Shevchenko: Pedagogical Sciences.-2008.-№7(146) April.
Preschooler's play activity: younger preschool age / T. Pirozhenko et al. Kyiv: Geneza, 2016. 88 p.
Sokhan L.V., Ermakova I.G., Nesel G.M. Life competence of the personality: scientific and methodological manual / L.V. Sokhan et al. – Kyiv: Bogdana, 2003. – 222 p.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Світлана ДУДІЦЬКА, Анжела МЕДВІДЬ

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.