ФОРМУВАННЯ У СТУДЕНСЬКОЇ МОЛОДІ ЦІННІСНОГО СТАВЛЕННЯ ДО ЗДОРОВ’Я ЗАСОБАМИ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ
DOI:
https://doi.org/10.31891/pcs.2022.3-4.6Ключові слова:
здоров’я, спорт, здоровий спосіб життя, педагогічний процес, навантаження, режимАнотація
У процесі формування всебічно розвинутої особистості фізичному вихованню відводиться одна із провідних ролей. Однак, серед науковців все більше поширюється думка, що існуюча система фізичного виховання не може повною мірою задовольнити потреби суспільства щодо підготовки фахівців із високим рівнем адаптації до вимог сучасної життєдіяльності, готовності повноцінно виконувати професійні вимоги.
Це відображається у значному погіршенні рівня фізичної підготовленості (РФП) та функціонального стану організму студентської молоді. Ретроспективний аналіз наукової літератури свідчить про те, що для вирішення вищезазначеної проблеми фізичного виховання студентської молоді необхідні нові ефективні засоби та методи фізичного виховання, нові знання про використання фізичних і психологічних можливостей організму у даній сфері.
Тому у вищих навчальних закладах необхідно створити всі необхідні умови для ефективного навчання студентів здоровому способу життя засобами фізичної культури та формування позитивного ставлення до власного здоров’я, забезпечення рухової активності, прищеплення любові до занять фізичними вправами, створення умов для того, щоб фізичне навантаження, здоровий спосіб життя стали основою подальшої життєдіяльності та сформували загальну і професійну культуру особистості сучасного фахівця з вищою освітою.
Слід наголосити на особливість складових здорового способу життя, зокрема харчування, вміння правильно визначити свій харчовий раціон, обрати корисні продукти та адекватні способи їх приготування, збалансувати їжу і дотримуватись режиму харчування.
Розглянуто напрямки мотиваційно-ціннісного ставлення студентів до фізичної культури, здорового способу життя, фізичного самовдосконалення, потреби в регулярних заняттях фізичною культурою та спортом.
Саме тому на систему освіти й, особливо, вищі навчальні заклади, як на установи, що забезпечують соціальний розвиток особистості, крім спеціальних завдань, покладене завдання збереження фізичного, психічного і морального здоров’я студентів.
Посилання
Danylko M.T.(2000). Formuvannia hotovnosti do profesiinoi diialnosti maibutnikh uchyteliv fizychnoi kultury : avtoref. dys. ... kand. nauk z fiz. vykhovannia i sportu : [spets.] 24.00.02 «Fizychna kultura, fizychne vykhovannia riznykh hrup naselennia». Volyn. derzh. un-t im. Formation of readiness for professional activity of future physical culture teachers: autoref. thesis ... candidate sciences in physics education and sports: [special] 24.00.02 "Physical culture, physical education of different population groups". Volyn state University named after L. Ukrainka. Lutsk – 19 р. (in Ukrainian)
Derzhavna tsilova sotsialna prohrama «Molod Ukrainy» na 2016–2020 roky [State targeted social program "Youth of Ukraine" for 2016-2020] Available at: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/148-2016-%D0%BF. (accessed August 29, 2022)
Lytvynenko O. M. (2018). Fizychna kultura yak zasib formuvannia zdorovoho sposobu zhyttia studentskoi molodi u vyshchomu navchalnomu zakladi. Molodyi vchenyi. (4(1)). - S. 283-286.
Drahniev Yu.V. (2010). Profesiinyi rozvytok maibutnoho vchytelia fizychnoi kultury u svitli reformuvannia vyshchoi fizkulturnoi osvity v Ukraini. Problemy fizychnoho vykhovannia i sportu. 12. S. 45–47
Kanishevskyi S. M., Raievskyi R. T. (2008). Umovy, stan i perspektyvy rozvytku fizychnoho vykhovannia u VUZakh Ukrainy. Teoriia i praktyka fizychnoho vykhovannia. (1) S. 139—145.
Korzh N.L. Motyvotsiino-tsinnisne stavlennia studentiv tekhnichnykh spetsialnostei do samostiinykh zaniat fizychnoiu kulturoiu. – URL:https://sportpedagogy.org.ua/html/journal/2012-06/12knlepc.pdf. (data zvernennia: 28.12.2022).
Korzh N. L. (2016). Formuvannia tsinnisnoho stavlennia u studentiv do fizychnoi kultury v protsesi samostiinykh zaniat: dys. kand. nauk z fiz. vykh. i sportu: 24.00.02 Fizychn.kult. Dnipropetrovsk, 264 s.
Nepsha O. V. Sukhanova H. P. (2017). Formuvannia motyvatsiino-tsinnisnoho stavlennia studentskoi molodi do zaniat fizychnoiu kulturoiu URL: http://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/1568/1/Nepsha_Sukhanova_%20ZNTU%202017.pdf (data zvernennia: 27.12.2022).
Nadkernychnyi, T. M. (2016). Formuvannia stiikoho interesu studentiv do mety y zavdan zaniat iz fizychnoho vykhovannia. Physical Education, Sport and Health Culture in Modern Society, (2(22), 82–85. (data zvernennia: 27.12.2022).
Pavlenko, I., Kryvodud, T., Pryimenko, L. (2010). Fizychne vykhovannia yak providnyi zasib zmitsnennia zdorovia maibutnikh pedahohiv. Physical Education Theory and Methodology, (10), 44-48. URL: https://tmfv.com.ua/journal/article/view/663. (data zvernennia: 27.12.2022).
Tanasiichuk Yu. M.(2017) Formuvannia zdorovoho sposobu zhyttia yak pedahohichna problema. Aktualni problemy fizychnoho vykhovannia: teoriia ta praktyka: materialy VII Vseukr. nauk.-prakt. Internet-konf. (Uman, 11 travnia 2017 r.). Uman, S. 96‒102.