СУЧАСНІ ВИМОГИ ДО ТРЕНЕРА-ВИКЛАДАЧА В ДИТЯЧОМУ ТА ЮНАЦЬКОМУ СПОРТІ
DOI:
https://doi.org/10.31891/pcs.2024.4.29Ключові слова:
тренер-викладач, дитячий та юнацький спорт, професійна підготовка, професійні якостіАнотація
У статті розглянуто сучасні підходи до професійної підготовки тренера-викладача в дитячому та юнацькому спорті в умовах стрімкого розвитку науки, технологій та змін у суспільстві. Автори акцентують увагу на ключових аспектах формування професійних компетенцій, які охоплюють педагогічні, психологічні, медико-біологічні та інноваційні складові. Визначено структуру професійної підготовки, що включає теоретичний, методологічний, практичний і рефлексивний компоненти.
Окремо підкреслено важливість формування професійно значущих якостей, таких як етичні, комунікативні, вольові, інтелектуальні та психомоторні, а також здатність до самовдосконалення і адаптації до інновацій. Наголошено на ролі іміджу фахівця, як чинника, що сприяє успіху професійної діяльності.
Розглянуто міждисциплінарний підхід у підготовці фахівців, вплив новітніх технологій, національних і культурних особливостей на зміст навчання. У статті висвітлено важливість постійного підвищення кваліфікації для забезпечення конкурентоспроможності фахівців на ринку праці.
Посилання
Atamaniuk, S. (2021). Teoriia i praktyka pidhotovky maibutnikh fakhivtsiv fizychnoi kultury i sportu do vykorystannia innovatsiinykh vydiv rukhovoi aktyvnosti u profesiinii diialnosti. Osvita. Innovatyka. Praktyka, 9(2), 6–14.
Voronova, V. I. (2017). Psykholohiia sportu: navchalnyi posibnyk (3-tie vyd., bez zmin). Kyiv: Natsionalnyi universytet fizychnoho vykhovannia i sportu Ukrainy, vyd-vo «Olimp. l-ra».
Dolinin, H. S. (2023). Profesiina kultura vchytelia fizychnoi kultury yak osobystisnyi i sotsialnyi fenomen. Naukovi innovatsii ta peredovi tekhnolohii. Serii: Derzhavne upravlinnia, Pravo, Ekonomika, Psykholohiia, Pedahohika, 3(17), 323–330.
Kornosenko, O. (2009). Osvitno-pedahohichna tekhnolohiia profesiinoi pidhotovky fakhivtsiv fizychnoi kultury. Teoriia i praktyka upravlinnia sotsialnymy systemamy, (2), 67–72.
Laichuk, A. M. (2021). Pidhotovka maibutnikh treneriv-vykladachiv do rozvytku moralno-volovykh yakostei uchniv dytiacho-yunatskykh sportyvnykh shkil (Doctoral dissertation, Zhytomyrskyi derzhavnyi universytet imeni Ivana Franka).
Martynenko, V. V. (2006). Problemy neperervnoi profesiinoi pidhotovky fakhivtsiv fizychnoho vykhovannia i sportu. Pedahohika, psykholohiia ta medyko-biolohichni problemy fizychnoho vykhovannia i sportu, (3), 55–58.
Pavliuk, O. S. (2014). Model pedahohichnoi tekhnolohii samovdoskonalennia vykladacha fizychnoho vykhovannia u protsesi profesiinoi diialnosti. Naukovi zapysky Vinnytskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu imeni Mykhaila Kotsiubynskoho. Seriia: Pedahohika i psykholohiia, (41), 235–239.
Pavliuk, O., Pavliuk, Ye., Reshitnyk, O., & Oliinyk, K. (2024). Sotsialno-pedahohichni kharakterystyky treneriv, batkiv ta sportsmeniv u dytiachomu ta yunatskomu sporti. Physical Culture and Sport: Scientific Perspective, (3), 136–141.
Rybalko, L. M., & Onishchuk, L. M. (2021). Pidhotovka maibutnikh fakhivtsiv fizychnoi kultury i sportu do samostiinoi orhanizatsii navchalno-trenuvalnoho protsesu. U N. P. Volkova (Red.), Modeliuvannia kompetentnisnoi profesiinoi osvity v konteksti yevrointehratsii: monohrafiia (s. 276–309). Dnipro: Universytet imeni Alfreda Nobelia.
Rybalko, L. (2024). Napriamy modernizatsii profesiinoi pidhotovky maibutnikh fakhivtsiv z fizychnoi kultury ta sportu v umovakh voiennoho stanu. Naukovyi chasopys Ukrainskoho derzhavnoho universytetu imeni Mykhaila Drahomanova. Seriia 15, (3K(176)) 404–409. https://doi.org/10.31392/UDU-nc.series15.2024.3K(176).89
Slipetskyi, V. P. (2019). Suchasni vymohy i shliakhy udoskonalennia protsesu pidhotovky maibutnikh uchyteliv fizychnoi kultury. U V. M. Prystynskyi (Red.), Vzaiemodiia dukhovnoho y fizychnoho vykhovannia v stanovlenni harmoniino rozvynenoi osobystosti: zbirnyk statei za materialamy VI Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi onlain-konferentsii (s. 378–385). Sloviansk.
Heitenko, V. V., Prystynskyi, V. M., & Zaitsev, V. O. (2021). Teoriia i metodyka dytiachoho ta yunatskoho sportu. Sloviansk: vyd-vo B. I. Matorina.
Sheviakov, O., Slavska, Ya., & Alforov, O. (2016). Fakhivets z fizychnoi kultury: psykholoho-pedahohichni kharakterystyky. Sportyvnyi visnyk Prydniprovia, (3), 248–252.
Shynkaruk, V., & Tkachenko, P. (2023). Profesiina kultura ta imidzh fakhivtsia fizychnoho vykhovannia ta sportu. Akademichni vizii, (26).
Pavlyuk, O. S., Pavlyuk, Y. O., Soltyk, O. O., Chopyk, T. V., & Antoniuk, O. V. (2020). Self-improvement of teachers of physical education at various stages of professional development. Revista Romaneasca pentru Educatie Multidimensionala, 12(4), 38–52.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Євген ПАВЛЮК, Ян ТОСТАНОВСЬКИЙ , Максим КИДАНЧУК, Вадим СІРИЙ

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.