СУЧАСНІ ВИМОГИ ДО ТРЕНЕРА-ВИКЛАДАЧА В ДИТЯЧОМУ ТА ЮНАЦЬКОМУ СПОРТІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31891/pcs.2024.4.29

Ключові слова:

тренер-викладач, дитячий та юнацький спорт, професійна підготовка, професійні якості

Анотація

У статті розглянуто сучасні підходи до професійної підготовки тренера-викладача в дитячому та юнацькому спорті в умовах стрімкого розвитку науки, технологій та змін у суспільстві. Автори акцентують увагу на ключових аспектах формування професійних компетенцій, які охоплюють педагогічні, психологічні, медико-біологічні та інноваційні складові. Визначено структуру професійної підготовки, що включає теоретичний, методологічний, практичний і рефлексивний компоненти.

Окремо підкреслено важливість формування професійно значущих якостей, таких як етичні, комунікативні, вольові, інтелектуальні та психомоторні, а також здатність до самовдосконалення і адаптації до інновацій. Наголошено на ролі іміджу фахівця, як чинника, що сприяє успіху професійної діяльності.

Розглянуто міждисциплінарний підхід у підготовці фахівців, вплив новітніх технологій, національних і культурних особливостей на зміст навчання. У статті висвітлено важливість постійного підвищення кваліфікації для забезпечення конкурентоспроможності фахівців на ринку праці.

Посилання

Atamaniuk, S. (2021). Teoriia i praktyka pidhotovky maibutnikh fakhivtsiv fizychnoi kultury i sportu do vykorystannia innovatsiinykh vydiv rukhovoi aktyvnosti u profesiinii diialnosti. Osvita. Innovatyka. Praktyka, 9(2), 6–14.

Voronova, V. I. (2017). Psykholohiia sportu: navchalnyi posibnyk (3-tie vyd., bez zmin). Kyiv: Natsionalnyi universytet fizychnoho vykhovannia i sportu Ukrainy, vyd-vo «Olimp. l-ra».

Dolinin, H. S. (2023). Profesiina kultura vchytelia fizychnoi kultury yak osobystisnyi i sotsialnyi fenomen. Naukovi innovatsii ta peredovi tekhnolohii. Serii: Derzhavne upravlinnia, Pravo, Ekonomika, Psykholohiia, Pedahohika, 3(17), 323–330.

Kornosenko, O. (2009). Osvitno-pedahohichna tekhnolohiia profesiinoi pidhotovky fakhivtsiv fizychnoi kultury. Teoriia i praktyka upravlinnia sotsialnymy systemamy, (2), 67–72.

Laichuk, A. M. (2021). Pidhotovka maibutnikh treneriv-vykladachiv do rozvytku moralno-volovykh yakostei uchniv dytiacho-yunatskykh sportyvnykh shkil (Doctoral dissertation, Zhytomyrskyi derzhavnyi universytet imeni Ivana Franka).

Martynenko, V. V. (2006). Problemy neperervnoi profesiinoi pidhotovky fakhivtsiv fizychnoho vykhovannia i sportu. Pedahohika, psykholohiia ta medyko-biolohichni problemy fizychnoho vykhovannia i sportu, (3), 55–58.

Pavliuk, O. S. (2014). Model pedahohichnoi tekhnolohii samovdoskonalennia vykladacha fizychnoho vykhovannia u protsesi profesiinoi diialnosti. Naukovi zapysky Vinnytskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu imeni Mykhaila Kotsiubynskoho. Seriia: Pedahohika i psykholohiia, (41), 235–239.

Pavliuk, O., Pavliuk, Ye., Reshitnyk, O., & Oliinyk, K. (2024). Sotsialno-pedahohichni kharakterystyky treneriv, batkiv ta sportsmeniv u dytiachomu ta yunatskomu sporti. Physical Culture and Sport: Scientific Perspective, (3), 136–141.

Rybalko, L. M., & Onishchuk, L. M. (2021). Pidhotovka maibutnikh fakhivtsiv fizychnoi kultury i sportu do samostiinoi orhanizatsii navchalno-trenuvalnoho protsesu. U N. P. Volkova (Red.), Modeliuvannia kompetentnisnoi profesiinoi osvity v konteksti yevrointehratsii: monohrafiia (s. 276–309). Dnipro: Universytet imeni Alfreda Nobelia.

Rybalko, L. (2024). Napriamy modernizatsii profesiinoi pidhotovky maibutnikh fakhivtsiv z fizychnoi kultury ta sportu v umovakh voiennoho stanu. Naukovyi chasopys Ukrainskoho derzhavnoho universytetu imeni Mykhaila Drahomanova. Seriia 15, (3K(176)) 404–409. https://doi.org/10.31392/UDU-nc.series15.2024.3K(176).89

Slipetskyi, V. P. (2019). Suchasni vymohy i shliakhy udoskonalennia protsesu pidhotovky maibutnikh uchyteliv fizychnoi kultury. U V. M. Prystynskyi (Red.), Vzaiemodiia dukhovnoho y fizychnoho vykhovannia v stanovlenni harmoniino rozvynenoi osobystosti: zbirnyk statei za materialamy VI Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi onlain-konferentsii (s. 378–385). Sloviansk.

Heitenko, V. V., Prystynskyi, V. M., & Zaitsev, V. O. (2021). Teoriia i metodyka dytiachoho ta yunatskoho sportu. Sloviansk: vyd-vo B. I. Matorina.

Sheviakov, O., Slavska, Ya., & Alforov, O. (2016). Fakhivets z fizychnoi kultury: psykholoho-pedahohichni kharakterystyky. Sportyvnyi visnyk Prydniprovia, (3), 248–252.

Shynkaruk, V., & Tkachenko, P. (2023). Profesiina kultura ta imidzh fakhivtsia fizychnoho vykhovannia ta sportu. Akademichni vizii, (26).

Pavlyuk, O. S., Pavlyuk, Y. O., Soltyk, O. O., Chopyk, T. V., & Antoniuk, O. V. (2020). Self-improvement of teachers of physical education at various stages of professional development. Revista Romaneasca pentru Educatie Multidimensionala, 12(4), 38–52.

##submission.downloads##

Опубліковано

26.12.2024

Як цитувати

ПАВЛЮК, Є. ., ТОСТАНОВСЬКИЙ , Я. . ., КИДАНЧУК, . М. . ., & СІРИЙ , В. . (2024). СУЧАСНІ ВИМОГИ ДО ТРЕНЕРА-ВИКЛАДАЧА В ДИТЯЧОМУ ТА ЮНАЦЬКОМУ СПОРТІ. PHYSICAL CULTURE AND SPORT: SCIENTIFIC PERSPECTIVE, (4), 207–214. https://doi.org/10.31891/pcs.2024.4.29