СОМАТИЧНІ ЗАНЯТТЯ ЯК ЗАСІБ ПОКРАЩЕННЯ ПСИХОФІЗИЧНОГО СТАНУ СТУДЕНТІВ: МОНІТОРИНГ ШОСТОГО ДОМЕНУ MAIA-2ukr
DOI:
https://doi.org/10.31891/pcs.2024.4.11Ключові слова:
інтероцептивне усвідомлення, соматична рухова освіта, соматичні уроки, соматичний рух, самозвітАнотація
Матеріали, висвітлені у цій статті є продовженням дослідження психофізичного стану здобувачів вищої освіти 1 курсу. The Multidimensional Assessment of Interoceptive Awareness — це опитувальник з 8 шкал, який використовують провідні фахівці у країнах світу для вивчення інтероцептивного усвідомлення різних груп населення. Американський вчений, доктор філософії Томас Ханна провів перші дослідження соматичного інтероцептивного усвідомлення в США у другій половині 20 століття.
Було визначено, що після проведення серії соматичних уроків, учасники відмічали покращення фізичного та психічного стану, зменшення больових відчутів у м'язах та суглобах, при чому амплітуда рухів була мінімальна. Завдяки постійному усвідомленню змін у тілі напрацьовувалася навичка концентрації уваги та утримання свого емоційного баланса і самоконтролю [ 1,2,3].
У нашій країні більшість людей знаходяться у постійному стресі останні чотири роки. У нашому випадку, розуміння ситуації та утримання емоційного балансу сприяє зменшенню стресу, формує позитивний фон та сприяє відновленню тому, що основним методом оцінювання є самозвіт. Всі ці навички необхідні всім людям, зокрема і нашим студентам - майбутнім вчителям фізичної культури, тренерам, інструкторам [4,5].
У нашому досліджені брали участь 50 людей, це юнаки та дівчата віком 17 - 19 років, здобувачі вищої освіти першого курсу Факультету здоров’я, фізичного виховання і спорту КУБГ. У попередніх наших публікаціях були оприлюднені дані таких шкал: «Noticing» (навичка помічати), «Not-Distracting» (навичка не відволікатися), «Not-Worrying» (навичка не турбуватися), «Attention Regulation» (навичка регулювати увагу), «Emotional Awareness» (навичка усвідомлювати емоції). Отже, наступна шкала називається «Self-Regulation» (навичка саморегулювання), за версією MAIA-2 (2022 р).
Мета дослідження — оцінити «навичку саморегулювання» (шостий домен інтероцептивного усвідомлення Self-Regulation) здобувачів вищої освіти першого курсу Факультету здоров'я, фізичного виховання і спорту.
Матеріали та методи. У статті було використані наступні загальноприйняті методи: аналіз науково-методичної літератури та інтернет-джерел, соціологічний метод (опитування MAIA-2ukr, шостий домен «6 Self-Regulation (навичка саморегулювання): здатність регулювати дистрес шляхом уваги до відчуттів тіла», методи математичної статистики. Рівень інтероцептивного усвідомлення здобувачів вищої освіти було проаналізовано за допомогою адаптованої української версії опитувальника Multidimensional Assessment of Interoceptive Awareness (MAIA-2ukr, https://www.researchgate.net/publication/371450735_MAIA-2_UKR_Original_20220824pdf).
Посилання
Voloshchenko Yu. Somatychni rukhy yak kontsept u suchasnii paradyhmi sfery fizychnoi kultury i sportu. Osvitolohichnyi dyskurs. 2021. № 33(2). S. 29–44.
Voloshchenko Yu. M. Interotseptyvne usvidomlennia. perevirka adaptatsii ukrainskoi versii ankety multidimensional assessment of interoceptive awareness (version 2) sered studentiv pershoho kursu Kyivskoho universytetu imeni Borysa Hrinchenka. Sports science and human health. 2023. №1(9). S. 68–90.
Holovach I. Somatychni zaniattia yak zasib pokrashchennia psykhofizychnoho stanu studentiv. Physical Culture and Sport: Scientific Perspective. 2023. №2. S.187–192.
Holovach I., Biletska V., Tsykoza Ye. Somatychni zaniattia yak zasib pokrashchennia psykhofizychnoho stanu studentiv. Monitorynh druhoho domenu MAIA-2ukr. Physical Culture and Sport: Scientific Perspective. 2023. № 3, S. 17-24
Holovach I. Somatychni zaniattia yak zasib pokrashchennia psykhofizychnoho stanustudentiv. monitorynh chetvertoho domenu MAIA-2ukr., Physical Culture and Sport: Scientific Perspective, 2023. №4, S. 18–25. https://doi.org/10.31891/pcs.2023.4.2
Holovach I., Biletska V., Tsykoza Ye., Petrova N. Monitorynh psykhofizychnoho stanu studentiv, yaki navchaiutsia za spetsialnistiu 017 fizychna kultura i sport. physical culture and sport: scientific perspective, 2024. № 2(1), S. 166–173. https://doi.org/10.31891/pcs.2024.1.65
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Інна ГОЛОВАЧ

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.