АНАЛІЗ ПІДХОДІВ ДО ВИЗНАЧЕННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ІЗ ЛОГІСТИКИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31891/pcs.2024.3.21

Ключові слова:

підготовка, професійна підготовка, логістика, компетентності

Анотація

Стаття присвячена аналізу підходів до визначення «підготовки», яку визначають як діяльність, запас знань та готовність. Також проаналізовано трактування різними науковцями «професійної підготовки». В різних наукових джерелах професійна підготовка розглядається як багатовимірне явище, що поєднує процеси навчання, формування готовності та розвитку ключових компетентностей, необхідних для виконання професійних завдань. У роботі досліджено трактування поняття «професійна підготовка» у педагогічному, психологічному, соціологічному, економічному, технологічному та культурологічному аспектах. В нашому науковому пошуку було проаналізовано сучасні підходи до формування професійної готовності логістів, зокрема визначають комунікаційні, соціокультурні, професійні, управлінські, технологічні, креативні та етичні компетентності. Проаналізовано підходи до трактування професійної підготовки майбутніх фахівців із логістики, зокрема її дефініції в контексті формування компетентностей, необхідних для виконання логістичних функцій. Визначено ключові компоненти професійної підготовки, такі як формування спеціальних знань, практичних умінь і навичок, соціокультурних і технологічних компетентностей, а також професійної відповідальності. Результати дослідження вказують на необхідність інтеграції міждисциплінарних підходів до професійної підготовки, що забезпечить якісну підготовку фахівців для сучасних викликів у сфері логістики.

Посилання

Alieksieieva H. M. Sutnist i struktura hotovnosti maibutnikh sotsialnykh pedahohiv do zastosuvannia kompiuternykh tekhnolohii u profesiinii diialnosti. Zbirnyk naukovykh prats Berdianskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu. Seriia: Pedahohichni nauky. Berdiansk, 2012. № 2. S. 9–14.

Vasylieva M. P. Teoretychni osnovy deontolohichnoi pidhotovky pedahoha : dys.... d-ra ped. nauk: 13.00.04. Kharkiv, 2003. 432 s.

Vasylieva M. Teoretychni osnovy deontolohichnoi pidhotovky pedahoha: dys. d-ra ped. nauk: 13.00.04 / Maryna Petrivna Vasylieva. – Kh.: KhDPU imeni H. S. Skovorody, 2003. – 432 s.

Harmash T.A. Profesiina pidhotovka maibutnikh fakhivtsiv iz lohistyky do upravlinskoi diialnosti. – Kvalifikatsiina naukova pratsia na pravakh rukopysu. Dysertatsiia na zdobuttia naukovoho stupenia kandydata pedahohichnykh nauk za spetsialnistiu 13.00.04 – teoriia i metodyka profesiinoi osvity (01 Osvita / Pedahohika). Robotu vykonano v Natsionalnomu aviatsiinomu universyteti, Ministerstvo osvity i nauky Ukrainy. – Natsionalnyi aviatsiinyi universytet, Kyiv, 2018.

Manokhina I. V. Problema profesiinoi pidhotovky fakhivtsiv sotsialno-pedahohichnoi sfery v naukovii literaturi. Visnyk Dnipropetrovsk. un-tu im. Alfreda Nobelia. Seriia: Pedahohika i psykholohiia. Pedahohichni nauky. Dnipropetrovsk, 2015. № 1 (9). S. 128–134.

Mukan N. V., Hrohodza I. Yu. Profesiinyi rozvytok pedahohiv: teoretychni ta metodolohichni aspekty. Pedahohichni nauky: teoriia, istoriia, innovatsiini tekhnolohii. 2013. № 5. S. 18–27.

Nenko, Yu. P. Pidhotovka fakhivtsia yak predmet psykholoho-pedahohichnoho analizu. Profesiina osvita: problemy i perspektyvy 12 (2017): 41-45.

Pedahohichnyi slovnyk / Za red. M. D. Yarmachenka. – K. : Ped. Dumka, 2001. – 514 s.

Profesiina osvita: navchalnyi posibnyk / uklad. S. U. Honcharenko ta in.; za red. N. H. Nychkalo. Kyiv: Vyshcha shkola, 2000. 149 s.

Sozoniuk O.S. Orhanizatsiia samostiinoi roboty u maibutnikh fakhivtsiv sfery obsluhovuvannia v protsesi proiektuvannia lohistychnykh system. - Kvalifikatsiina naukova pratsia na pravakh rukopysu. Dysertatsiia na zdobuttia naukovoho stupenia kandydata pedahohichnykh nauk (doktora filosofii) za spetsialnistiu 015 «Profesiina osvita» (Sfera obsluhovuvannia). – Kryvorizkyi derzhavnyi pedahohichnyi universytet, Kryvyi Rih, 2023.

Sotsioloho-pedahohichnyi slovnyk/ Za red. V. Radula. – K.: «EksOb», 2004. – 304 s.

Ukrainskyi pedahohichnyi entsyklopedychnyi slovnyk. – 2-he vyd., dopovn. y vypravl. – Rivne : Volyn. oberehy, 2011. – 519 s.

##submission.downloads##

Опубліковано

26.09.2024

Як цитувати

ПАВЛЮК, О., ОПАНАСЮК, О., & ЛИХОГОД, О. (2024). АНАЛІЗ ПІДХОДІВ ДО ВИЗНАЧЕННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ІЗ ЛОГІСТИКИ. PHYSICAL CULTURE AND SPORT: SCIENTIFIC PERSPECTIVE, (3), 130–135. https://doi.org/10.31891/pcs.2024.3.21