УМОВИ Й ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ МОТИВАЦІЇ У ШКОЛЯРІВ ДО МАЙБУТНЬОЇ ВІЙСЬКОВОЇ СЛУЖБИ ТА ГОТОВНОСТІ ДО ЗНАЧНИХ ФІЗИЧНИХ НАВАНТАЖЕНЬ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31891/pcs.2024.3.7

Ключові слова:

умови формування мотивації, військова служба, військово-патріотичне виховання, фізичне виховання, Україна, НАТО

Анотація

У статті досліджено ключові аспекти та особливості формування мотивації у школярів закладів загальної середньої освіти до майбутньої військової служби та підготовки до значних фізичних навантажень в аспекті досвіду провідних країн світу; здійснено компаративний аналіз сучасних систем підготовки молоді до захисту своєї держави в Україні та країнах-партнерах. Першою серед особливостей є перебування України та її громадян в умовах збройної агресії росії, наступна – це статус внутрішньо переміщених осіб, в якому перебувають десятки тисяч українців, в тому числі й школярів, а також – суттєві зміни, що відбулися у законодавчому полі, які стосуються посилення військової та військово-патріотичної складової освітнього процесу усіх, без винятку, закладів освіти України.

Основна увага приділяється умовам формування у школярів мотивації до захисту України: розуміння усіма суб’єктами шкільного освітнього середовища важливості окресленої проблеми; подолання педагогічної суперечності між високими вимогами вчителів предмету «Захист України» і реальною здатністю більшості учнів старших класів на достатньому рівні засвоїти навчальний матеріал; наявність навчальної матеріально-технічної бази ЗЗСО, яка б відповідала вимогам навчальної програми «Захист України».

Підкреслено вагому роль фізичного виховання й набуття школярами достатнього рівня фізичних кондицій як одного з ключових компонентів для підготовки до військової служби.

Посилання

Nakaz Ministerstva osvity i nauky vid 6.06.2022, №527 https://nus.org.ua/wp-content/uploads/2022/06/62a0421e24258666156501.pdf

Nakaz Ministerstva osvity i nauky № 641 vid 16.06.2015 r. u redaktsii nakazu MON Ukrainy vid 29.07.2019 N 1038) https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0641729-15#Text

Poriadok provedennia bazovoi zahalnoviiskovoi pidhotovky hromadian Ukrainy, yaki zdobuvaiut vyshchu osvitu, ta politseiskykh / Postanova KMU vid 21 chervnia 2024 r. № 734 // https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/734-2024-%D0%BF#n11

Suspilnyi zapyt na fizychnu kulturu. (2016). Physical Education, Sport and Health Culture in Modern Society, 4(20), 30-34. https://sport.vnu.edu.ua/index.php/sport/article/view/569

Viiskove vykhovannia yunatstva u krainakh NATO. A shcho v Ukraini? Viiskove vykhovannia yunatstva u krainakh NATO. A shcho v Ukraini? – (rpr.org.ua) // 22.06.2020 https://rpr.org.ua/news/viys-kove-vykhovannia-iunatstva-u-krainakh-nato-a-shcho-v-ukraini/

Ante Portas – Security Studies No 2(7)/2016: Territorial Defence and its role in the contemporary security systems // 2/2016 | ANTE PORTAS Security Studies

Pidhotovka do sluzhby v Izraili. Dokladno pro te, yakyi dosvid varto pereiniaty Ukraini // Dzerkalo tyzhnia. 02 travnia, 2024 https://zn.ua/ukr/WORLD/pidhotovka-do-sluzhbi-v-izrajili-dokladno-pro-te-jakij-dosvid-varto-perejnjati-ukrajini.html

Halan, Ya., & Zorii, Ya. (2024). Stratehichni napriamy zmitsnennia psykhofizychnoho stanu shkoliariv cherez pidvyshchennia rivnia rukhovoi aktyvnosti v umovakh sotsialnykh zmin ta voiennoho stanu. Physical culture and sport: scientific perspective, 1(1), 241–246. https://doi.org/10.31891/pcs.2024.1.37 https://pcs.khmnu.edu.ua/index.php/pcs/article/view/195/163

Deiaki pytannia dytiacho-yunatskoho viiskovo-patriotychnoho vykhovannia // Postanova Kabinetu Ministriv Ukrainy vid 17 zhovtnia 2018 r. № 845 // https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/845-2018-п#n10

Artiushenko, A. O. (2003). Vykhovannia volovykh yakostei v uchniv serednoho shkilnoho viku v protsesi zaniat fizychnoiu kulturoiu. (Avtoref. dys. kand. ped. nauk). Instytut problem vykhovannia APN Ukrainy, Kyiv.

##submission.downloads##

Опубліковано

26.09.2024

Як цитувати

ЗОРІЙ , Я. . (2024). УМОВИ Й ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ МОТИВАЦІЇ У ШКОЛЯРІВ ДО МАЙБУТНЬОЇ ВІЙСЬКОВОЇ СЛУЖБИ ТА ГОТОВНОСТІ ДО ЗНАЧНИХ ФІЗИЧНИХ НАВАНТАЖЕНЬ. PHYSICAL CULTURE AND SPORT: SCIENTIFIC PERSPECTIVE, (3), 44–50. https://doi.org/10.31891/pcs.2024.3.7