ДИНАМІКА ПОТУЖНОСТІ ПЕДАЛЮВАННЯ ВЕЛОСИПЕДИСТІВ У КОМАНДНІЙ ГОНЦІ ПЕРЕСЛІДУВАННЯ НА 4 КІЛОМЕТРИ У ЧОЛОВІКІВ

Автор(и)

  • Роман ГЛАДИШ Львівський державний університет фізичної культури імені Івана Боберського https://orcid.org/0009-0006-5147-3424
  • Богдан ВИНОГРАДСЬКИЙ Львівський державний університет фізичної культури імені Івана Боберського https://orcid.org/0000-0002-4417-2811

DOI:

https://doi.org/10.31891/pcs.2024.2.11

Ключові слова:

велосипедний спорт, велотрек, потужність педалювання, наукові дослідження, командна гонка переслідування 4 кілометри

Анотація

У статті проведено дослідження потужності педалювання велосипедистів — трековиків у командній гонці переслідування на 4 кілометри.  Проаналізовано літературні джерела досліджень останніх років які були проведені у цьому напрямку. Ми стикнулися з браком інформації про потужність педалювання велосипедистів трековиків на кожному колі командної гонки переслідування на 4 кілометри.  Метою даного дослідження було визначення динаміки прояву потужності педалювання кожного з чотирьох велосипедистів під час командної гонки переслідування на 4 кілометри. Характерною особливістю нашої дослідницької роботи є дослідження не стільки середньої потужності педалювання велосипедистів — трековиків на дистанції командної гонки 4 кілометри, а визначення потужності педалювання на кожному колі в залежності від позиції, в конкретний момент їзди велосипедиста. На основі даних про потужність педалювання кожного спортсмена в залежно від поточної позиції перебування було описано потужність педалювання на кожному колі командної гонки переслідування на 4 кілометри. Проаналізовано та охарактеризовано важливість кожної з чотирьох позицій велосипедистів у командній гонці переслідування на 4 кілометри. Надані рекомендації для практичного застосування результатів даної дослідницької роботи тренерами та спортсменами у процесі підготовки та розставлення велосипедистів на старті командної гонки переслідування у велосипедному спорті на треку.

Посилання

BASSETT D., KYLE C., PASSFIELD L., BROKER J. and BURKE E. (1999) Comparing cycling world hour records, 1967–1996: modeling with empirical data. Med. Sci. Sports Exerc. 31: pp. 1665–1676.

BROKER, J. (1994) Team pursuit aerodynamic testing, Adelaide, Australia. USOC Sport Science and Technology Report. pp. 1–24 p.

BROKER J., KYLE C. and BURKE E. (1999) Racing cyclist power requirements in the 4000-m individual and team pursuits. Med. Sci. Sports Exerc. 31: pp. 1677–1685.

OLDS T., NORTON K., CRAIG N., OLIVE S., and LOWE E. (1995) The limits of the possible: models of power supply and demand in cycling. Aust. J. Sci. Med. Sport 27: pp. 29–33.

OLDS, T. S., K. I. NORTON, and N. P. CRAIG. (1993) Mathematical model of cycling performance. J. Appl. Physiol. 75: 1993 pp. 730–737 p.

Wagner M. (2016) Nested Multi – and Many Objective Optimization of Team Track Pursuit Cycling published: October doi: 10.3389/fams.2016.00017

Bassett D., Kyle C., Passfield L., Broker J., Burke, E. (1999) Comparing cycling world hourrecords, 1967–1996: modeling with empirical data.Medicine & Science in Sports & Exercise, 31 (11), pp. 1665–1676.

Lukes R, Hart J, Haake S. (2012) An analytical model for track cycling. Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers, Part P: Journal of Sports Engineering and Technology 226(2): pp. 143–151.

##submission.downloads##

Опубліковано

29.06.2024

Як цитувати

ГЛАДИШ , Р. ., & ВИНОГРАДСЬКИЙ , Б. . (2024). ДИНАМІКА ПОТУЖНОСТІ ПЕДАЛЮВАННЯ ВЕЛОСИПЕДИСТІВ У КОМАНДНІЙ ГОНЦІ ПЕРЕСЛІДУВАННЯ НА 4 КІЛОМЕТРИ У ЧОЛОВІКІВ. PHYSICAL CULTURE AND SPORT: SCIENTIFIC PERSPECTIVE, (2), 74–79. https://doi.org/10.31891/pcs.2024.2.11