ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ ОФІЦЕРІВ ДО ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ НА ЗАСАДАХ АКМЕОЛОГІЧНОГО ПІДХОДУ

Автор(и)

  • Михайло КОЗЯР Львівський державний університет безпеки життєдіяльності, навчально-науковий інститут психології та соціального захисту https://orcid.org/0000-0001-7068-598X
  • Наталія МАЛАНЮК Державний університет телекомунікацій https://orcid.org/0000-0002-4321-0900

DOI:

https://doi.org/10.31891/pcs.2024.2.15

Ключові слова:

майбутні офіцери, вищий військовий навчальний заклад, акмеологія, акмеологічний підхід, акмеологічні технології, освітній процес, педагогічні умови

Анотація

У статті розглянута проблема підготовки майбутніх офіцерів  до професійної діяльності на засадах акмеологічного підходу. Подана характеристика методології, як науки акмеології, як основи акмеологічного підходу. Обґрунтовано вибір саме цього підходу і пояснюється він тим, що кожне нове досягнення орієнтовано на розвиток фахових умінь,  відбувається тоді, коли поступово ускладнювати завдання, цілі, але в межах доступного, щоб можна було їх виконати. Цей підхід забезпечує перехід від одного акме (вершини) до іншого більш складного, що забезпечує можливість задоволення потреб  у виконанні завдань, але не відбиває бажання працювати і досягати нових здобутків. Розглянуто можливості підвищення якості підготовки за рахунок впровадження акмеологічних технологій, які забезпечують педагогічні умови для професійного зростання майбутніх офіцерів шляхом створення інтеграційної системи підготовки. Визначено причини впровадження акмеологічного підходу в підготовку майбутніх офіцерів, що випливає із визначених суперечностей між: потребами Збройних Сил України у професійно компетентних офіцерах та рівнем їх підготовки до професійної діяльності  у ВВНЗ; впровадженням методологічних підходів у навчальний процес і потребою в їх реалізації, зокрема акмеологічного підходу.

Визначено, що акмеологічний підхід сприяє кращій підготовці фахівців, що полягає у: забезпеченні детальнішого вивчення особистих якостей фахівця; правильному виборі різних видів педагогічних умов організації освітнього процесу; накресленні планів проведення констатувального і формувального експериментів; правильній організації і проведенню самостійної навчально-пізнавальної діяльності.

Посилання

Babak, V. I. (2019). Akmeolohiya yak haluzʹ naukovoho znannya: kontseptualʹno-metodolohichnyy vymir [Acmeology as a field of scientific knowledge: conceptual and methodological dimension]. Tendentsiyi ta perspektyvy rozvytku nauky i osvity v umovakh hlobalizatsiyi : materialy mizhnar. nauk.-prakt. internet-konferentsiyi. (s. 188-190). Pereyaslav-Khmelʹnytsʹkyy [in Ukrainian].

Bodnaruk, I. I. (2015). Formuvannya hotovnosti maybutnikh sotsialʹnykh pratsivnykiv do profesiynoyi diyalʹnosti na osnovi realizatsiyi akmeolohichnoho pidkhodu [Formation of the readiness of future social workers for professional activity based on the implementation of the acmeological approach]. (Dys. … kand. ped. nauk : 13.00.04). Natsionalʹnyy universytet vodnoho hospodarstva ta pryrodokorystuvannya, 326.

Kalaur, S. M. (2015) Akmeolohichnyy pidkhid u profesiyniy pidhotovtsi maybutnikh sotsialʹnykh pedahohiv ta sotsialʹnykh pratsivnykiv [Acmeological approach in professional training of future social pedagogues and social workers]. Problemy osvity: zbirnyk naukovykh pratsʹ, 84, 151–154

Mikhaylovskiy, V. G. (1995). Akmeologicheskiye osnovy professional'nogo stanovleniya ofitserskikh kadrov [Acmeological foundations of professional development of officer personnel] : monografiya. M. : RAGS, VA im. F. E. Dzerzhinskogo, 260.

Palʹchevsʹkyy, S. S. (2010). Akmeolohiya − poklyk maybutnʹoho [Acmeology is the call of the future]. Akmeolohiya v Ukrayini: teoriya i praktyka, 1, 7−13.

Torichnyy, O. V. (2011). Aktualʹni aspekty formuvannya viysʹkovoyi ta sluzhbovo-spetsialʹnoyi kompetentnosti maybutnʹoho ofitsera u umovakh navchannya u VVNZ [Actual aspects of the formation of military and service-special competence of the future officer in the conditions of study at the military higher education establishments]. Aktualʹni problemy stanovlennya osobystosti profesionala v ryzykonebezpechnykh profesiyakh: materialy. III Vsearmiysʹk. nauk.-prakt. konf., (Kyyiv, 26 trav. 2011 r.). (s. 328-331). / K.: NUOU.

Tsymbal, S. V., Voznyuk, O. V., Kubitsʹkyy, S. O. (2005). Synerhetychnyy ta akmeolohichnyy aspekty formuvannya profesiynoyi kompetentnosti studentiv [Synergistic and acmeological aspects of formation of students' professional competence]. Novi tekhnolohiyi navchannya, 40, 80−90.

##submission.downloads##

Опубліковано

29.06.2024

Як цитувати

КОЗЯР , М. ., & МАЛАНЮК , Н. . (2024). ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ ОФІЦЕРІВ ДО ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ НА ЗАСАДАХ АКМЕОЛОГІЧНОГО ПІДХОДУ. PHYSICAL CULTURE AND SPORT: SCIENTIFIC PERSPECTIVE, (2), 105–110. https://doi.org/10.31891/pcs.2024.2.15