ВИКОРИСТАННЯ ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В ПРОФЕСІЙНІЙ ПІДГОТОВЦІ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ З ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ І СПОРТУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31891/pcs.2024.1.73

Ключові слова:

інформаційно-комп’ютерні технології, компетентності, професійна підготовка, комп’ютерна програма, здобувачі вищої освіти

Анотація

У статті проведено дослідження щодо важливості застосування інформаційних технологій в професійній підготовці майбутніх фахівців з фізичного виховання і спорту. Враховуючи дослідження низки науковців встановлено, що питання трансформації у сфері фізичної культури і спорту залишаються актуальними в умовах глобалізації та сучасного інформаційного простору. Визначено, що впровадження інновацій у освітній, навчально-тренувальний процеси у різних видах спорту, оздоровчо-рекреаційну рухову діяльність різних груп населення є одним із основних чинників формування творчого інформаційного потенціалу майбутніх фахівців у сфері фізичної культури і спорту.

Подано теоретико-методичне обґрунтування впровадження концепції управління тренувальним, фізкультурно-оздоровчим процесами з використанням інноваційної методики експрес-тесту для оцінки фізичного стану фізіологічних систем організму спортсменів різної спеціалізації та кваліфікації, людей різного віку, статті та функціональної підготовленості їх організму з використанням інформаційно-комп’ютерних технологій. Практичною реалізацією цього підходу є використання сучасних досягнень IКT- технологій. Показано, що використання комп’ютерної програми в галузі фізичного виховання і спорту дозволяє, оперативно кількісно оцінити параметри серцево-судинної і дихальної систем, структурних компонентів та інтегрального рівня функціональної підготовленості організму, виявити динаміку рівня фізичної підготовленості, тобто здійснити комплексний контроль змін фізичного стану організму та надати оцінку ефективності застосування тренувальних засобів підготовки.

Доведено, що використання інформаційних технологій надає можливість отримання інформації щодо особливостей змін основних показників фізичної і функціональної підготовленості у процесі адаптації до систематичних фізичних навантажень різної спрямованості, обсягу й інтенсивності, а здобувачам вищої освіти з фізичної культури і спорту сформувати належну систему знань інформаційно-освітнього простору для майбутньої професійної діяльності.

 

Посилання

Danylevich M. (2018). Professional training of future specialists in physical education and sports for recreational and recreational activities: theoretical and methodological aspect: monograph. Lviv: LA «Pira Mida». 460 p.

Kremen V.G. (2010). The philosophy of human-centeredness in the educational space. Kyiv: Knowledge of Ukraine. 520 p.

Klopov R.V. (2010). Professional training of future physical education and sports specialists using information technologies: theory and practice: monograph. Zaporizhzhia, Zaporizhia National University. 386 p.

Innovative technologies of physical education of students / by general ed. Vikhlyaeva Yu. M. Kyiv: KPI named after Igor Sikorsky. 2018. 543 p.

Shinkaruk O.A., Denisova L.V., Kharchenko L.A. (2018). Information technologies as a factor of educational transformations in institutions of higher education in physical education and sports. Theory and methodology of physical education and sports, No 1, рр. 90-94.

Chernyakova Z., Liannoi M., Bakatov V., Kholodniy А. (2023). Peculiarities of the professional training of future physical culture teachers and trainersin the conditions of distance education. Physical Culture and Sport: ScientificPerspective, No 1, рр. 78-88.

Standard of higher education of Ukraine (2019) : first (bachelor) level of higher education, field of knowledge 01 Education/Pedagogy, specialty 017 Physical culture and sports. Kyiv. Ministry of Education and Science of Ukraine, 13 p.

Krutsevich T., Pangelova N., Moskalenko N. (2023). Physical education in educational institutions: current state and realities of today. Sports Bulletin of the Dnipro region, No 1, рр. 67-77. https://doi.org/10.32540/2071-1476-2023-1-067.

Ukraine needs a new territory policy. 2023. URL: https://hvylya.net/uk/news/274966-zelenskiy-rasskazal-kakaya-novaya-politika-nuzhna-v-regionah.

Stepanchenko N. V. (2017). The system of professional training of future teachers of physical education in higher educational institutions: author's abstract. ... Dr. Ped. Sciences: 13.00.04 / Vinnytsia. state pedagogue M. Kotsyubynskyi University. Vinnytsia, 629 p.

Horbatyuk R.M., Potapchuk O.I. (2017). Formation of readiness of future pedagogical specialists by means of mobile technologies for professional activity. Modern information technologies and innovative teaching methods in the training of specialists: methodology, theory, experience, problems. Vol. 48. рр. 106–109.

Sivak O.A., Sarbash M.V. (2018). Distance learning platforms in institutions of higher education. Bulletin of the Mariupol State University series: philosophy, cultural studies, sociology, Vol. 16. рр. 66-75.

Dutchak Yu., Antonets V. (2022). Digital transformation as a priority activity at children's and youth sport schools. Physical Culture and Sport: Scientific Perspective, No3-4, pp.33-38. https://doi.org/10.31891/pcs.2022.3-4.4.

Karaulova S., Malikov M., Sokolova O. (2021). Conceptual approach to improving the training process of highly qualified athletes. Sports Bulletin of the Dnieper Region, No. 3, рр. 36-44. https://doi.org/10.32540/2071-1476-2021-3-036.

Lisenchuk G, Tyshchenko V. (2019). Innovative technology in computer testing of psychomotor in team sports. Science in Olympic Sport, No. 1, рр. 36-41. https://doi.org/10.32652/ olympic2019.1_5.

Malikov N., Tyshchenko V., Bogdanovskya N., Savchenko V., Moskalenko N., Ivanenko S., Vaniuk D., Orlov A., Popov S. (2021). Functional fitness assessment of elite athletes. Journal of Physical Education and Sport, Vol 21, No 1, рр. 374-380.

##submission.downloads##

Опубліковано

28.03.2024

Як цитувати

КАРАУЛОВА , С. ., КОВАЛЕНКО , Ю. . ., & ЖЕРДЄВ , М. . (2024). ВИКОРИСТАННЯ ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В ПРОФЕСІЙНІЙ ПІДГОТОВЦІ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ З ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ І СПОРТУ. PHYSICAL CULTURE AND SPORT: SCIENTIFIC PERSPECTIVE, 2(1), 226–231. https://doi.org/10.31891/pcs.2024.1.73