ФОРМУВАННЯ ПОТРЕБИ У ПРОФЕСІЙНОМУ САМОРОЗВИТКУ МАЙБУТНЬОГО ФАХІВЦЯ В ГАЛУЗІ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ і СПОРТУ
DOI:
https://doi.org/10.31891/pcs.2024.1.40Ключові слова:
професійний саморозвиток, вчитель фізичної культури, критерії, компоненти, навчання, студентАнотація
У науковій статті уточнюються показники рівнів професійного розвитку майбутніх вчителів фізичної культури. Теоретичний аналіз та узагальнення педагогічного досвіду дали можливість з’ясувати, що проблема професійної підготовки майбутніх учителів фізкультури розглядається в контексті оновлення навчально-виховного процесу у вищій школі, формування потреби у професійному саморозвитку фахівця в галузі спорту і неперервному вдосконаленні педагогічної майстерності.
Мета роботи: полягає у розгляді структури професійного саморозвитку майбутніх учителів фізкультури як сукупність трьох взаємопов’язаних компонентів: мотиваційно-емоційного, змістово-операційного і рефлексивного.
Сукупність виділених аргументів дозволяє говорити про позитивний вплив виділеного критерію навчально-методичного (педагогічного) забезпечення на гуманізацію вищої фізкультурно-педагогічної освіти, оскільки підвищення рівня самоорганізації у підготовці та здійсненні особистісно-значущої педагогічної діяльності розширює вільний пошук і освоєння нових знань, умінь і навичок, прилучення до цінностей освіти, довірчого спілкування, рівноправних відносин, а, отже, розкриває в процесі саморозвитку потенційні можливості студентів, стимулюючи їх професійний саморозвиток. Саморозвиток майбутнього вчителя фізкультури розглядається як відносно самостійна діяльність студента із внесення змін у власну освітню траєкторію удосконалення професійних якостей, розширення знаннієвого потенціалу, підвищення рівня педагогічної та спортивної кваліфікації, спрямована на освоєння сучасних педагогічних ідей і технологій, що забезпечує професійне зростання педагога, підвищення якості освіти і виховання учнів.
Теоретичний аналіз та узагальнення педагогічного досвіду дали можливість з’ясувати, що проблема професійної підготовки майбутніх учителів фізкультури розглядається в контексті оновлення навчально-виховного процесу у вищій школі, формування потреби у професійному саморозвитку фахівця в галузі спорту і неперервному вдосконаленні педагогічної майстерності для студентів, викладачів і науковців, що працюють у сфері фізичного виховання.
Посилання
Bekh I.D. Osobystisno zoriyentovane vykhovannya: Nauk.-metod. posib.– K.: ZIMN, 1998.– 204 s
Horodysʹka O.M. Formuvannya pedahohichnoyi refleksiyi vchytelya. Visnyk Natsionalʹnoho tekhnichnoho universytetu Ukrayiny «Kyyivsʹkyy politekhnichnyy instytut» Filolohiya. Pedahohika. 2015. №6. S.28-33
Dubasenyuk, O. A. Aktualʹni problemy profesiynoyi osvity: navchalʹno-metodychnyy posibnyk / ukl. O.A. Dubasenyuk. – Zhytomyr: Vyd-vo ZHDU im. I. Franka, 2018. – 352 s. s.
Kurnyshev YU. A. Problema profesiynoho samorozvytku vchytelya fizychnoyi kulʹtury u pedahohichniy teoriyi i praktytsi / YU. A. Kurnyshev // Naukovi skhodzhennya ScienceRise. Pedahohichni nauky. – 2016. – №1/5(18). – S. 32–36.
Polyakov A. O. Pedahohichni umovy motyvatsiyi profesiynoho zrostannya studentiv pedahohichnykh universytetiv u protsesi neperervnoyi osvity: avtoref. dys. na zdobuttya naukovoho stupenya kand. ped. nauk: spets. 13.00.04 "Teoriya i metodyka profesiynoyi osvity" / A. O. Polyakov; Kharkiv. nats. ped ut-t. im. H. S. Skovorody. – Kharkiv, 2008. – 19 s.
Psykholohiya zdorovʺya lyudyny / Za red. I. YA. Kotsana.– Lutsʹk: RVV ―Vezha‖ Volyn. nats. un-tu im. Lesi Ukrayinky, 2011.– 430 s.
Yahupov V. V. Profesiynyy rozvytok osobystosti fakhivtsya: ponyattya, zmist ta osoblyvosti / Yahupov V. V. // Naukovi zapysky NaUKMA. - 2015. - T. 175 : Pedahohichni, psykholohichni nauky ta sotsialʹna robota. - S. 22-28