ЕФЕКТИВНІСТЬ ВПРОВАДЖЕННЯ ПЕДАГОГІЧНИХ УМОВ ЯК СКЛАДОВИХ ОСВІТНЬОЇ МОДЕЛІ ПРОФЕСІЙНОГО САМОРОЗВИТКУ МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ У НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИЙ ПРОЦЕС ЗВО
DOI:
https://doi.org/10.31891/pcs.2024.1.39Ключові слова:
педагогічні умови, професійний саморозвиток, вчитель фізичної культури, критерії, компоненти, навчання, студентАнотація
Теоретичний аналіз та узагальнення педагогічного досвіду дали можливість з’ясувати, що проблема професійної підготовки майбутніх учителів фізкультури розглядається в контексті оновлення навчально-виховного процесу у вищій школі, формування потреби у професійному саморозвитку фахівця в галузі спорту і неперервному вдосконаленні педагогічної майстерності.
Результати педагогічного експерименту свідчать, що ціннісно-смислова і діяльнісно-рефлексивна спрямованість саморозвитку вчителя забезпечує його професійне зростання, що відображено в конкретних показниках: затверджуються професійні цінності саморозвитку; реалізується потреба педагога у власному професійному розвитку і саморозвитку; відбувається оволодіння способами самопізнання і самоаналізу педагогічного досвіду; розвивається здатність до рефлексії, яка є необхідним атрибутом вчителя-професіонала; розвивається готовність і здатність до педагогічної творчості.
На основі проведеного педагогічного експерименту, з урахуванням бесід (анкетування, опитування) викладачів ЗВО і учителів шкіл доцільним є рекомендувати введення спецкурсу професійного саморозвитку учителів фізичної культури у педагогічні ЗВО, плану самоосвіти учителів з урахуванням загальних рекомендацій підвищення мотивації до власного професійно-педагогічного саморозвитку
Для студентів, викладачів і науковців, що працюють у сфері фізичного виховання.
Посилання
Bakalenko O. (2018). Psykholohichna kompetentnistʹ yak klyuchova kompetentnistʹ suchasnoho fakhivtsya. Visnyk Kharkivsʹkoho natsionalʹnoho universytetu imen V. N. Karazina. Seriya: Teoriya kulʹtury i filosofiya nauky, 58, 132-138.
Dovhopol I. Profesiyna kompetentnistʹ pedahoha: metodyka kompleksnoho doslidzhennya. – Simferopolʹ, 2006. – 70 s.
Kovbasa YU. M. Shlyakhy podolannya neuspishnosti uchniv profesiyno-tekhnichnykh navchalʹnykh zakladiv zasobamy informatsiyno-komunikatsiynykh tekhnolohiy / YU.M. Kovbasa, L.V. Pupiy // Visnyk Chernihivsʹkoho natsionalʹnoho pedahohichnoho universytetu imeni T.H. Shevchenka. Vypusk 108, Tom 2. Seriya: Pedahohichni nauky: Zbirnyk. – Chernihiv: CHNPU, 2013. – № 108, t.2. – S.128-131.
Krutsevych T.YU. Teoriya i metodyka fizychnoho vykhovannya yak naukova ta navchalʹna dystsyplina. Tom 1, Kyyiv: Olimpiysʹka literatura, 2012. – 392 s.
Kurnyshev YU. A. Pedahohichni umovy profesiynoho samorozvytku maybutnikh uchyteliv fizychnoyi kulʹtury. : dys. … kand. ped. nauk: 13.00.04 / YU.A. Kurnyshev. Instytut profesiyno-tekhnichnoyi osvity. – Kyyiv, 2017. – 249 s. – s. 51
Kurnyshev YU. A. Problema profesiynoho samorozvytku vchytelya fizychnoyi kulʹtury u pedahohichniy teoriyi i praktytsi / YU. A. Kurnyshev // Naukovi skhodzhennya ScienceRise. Pedahohichni nauky. – 2016. – №1/5(18). – S. 32–36.
Makarova H. H. Profesiynyy rozvytok maybutnikh uchyteliv : metod. materialy do orhanizatsiyi navch.-poshuk. roboty stud. v umovakh nauk. b-ky ped. VNZ / H. H. Makarova. – Chernihiv : CHNPU im. T. H. Shevchenka, 2013. – 80 s.
Nosko M. O. Udoskonalennya navchalʹno-vykhovnoho protsesu z fizychnoyi kulʹtury dlya uchenytsʹ profesiyno-tekhnichnykh navchalʹnykh zakladiv / M. O. Nosko, H. YU. Kurtova, YU. V. Kozeruk // Visnyk Chernihivsʹkoho natsionalʹnoho pedahohichnoho universytetu. Ser. : Pedahohichni nauky. Fizychne vykhovannya ta sport. – 2013. – Vyp. 112(1). – S. 248-251.
Orlov V.F. Problemy pobudovy profesiynoyi karʺyery maybutnʹoho dyzaynera. //Mystetsʹka osvita: zmist, tekhnolohiyi, menedzhment. – Vyp.: №10. – K.: Tonar, 2015.
Rubinshteyn Z. L. Pryntsyp tvorchoyi samodiyalʹnosti // Pytannya psykholohiyi. 1986. № 4. S. 101-108.