УДОСКОНАЛЕННЯ ФІЗИЧНОЇ ПІДГОТОВЛЕНОСТІ СТУДЕНТІВ ЗАСОБАМИ КОМБІНОВАНИХ СПОРТИВНИХ ІГОР

Автор(и)

  • Наталія СОРОКОЛІТ Львівський державний університет фізичної культури імені Івана Боберського https://orcid.org/0000-0002-4958-9552
  • Ольга РИМАР Львівський державний університет фізичної культури імені Івана Боберського https://orcid.org/0000-0001-6947-0420
  • Уляна ШЕВЦІВ Львівський державний університет фізичної культури імені Івана Боберського https://orcid.org/0000-0002-3586-5106

DOI:

https://doi.org/10.31891/pcs.2024.1.32

Ключові слова:

студенти, фізичне виховання, фізичні якості, комбіновані спортивні ігри

Анотація

Стаття присвячена пошуку ефективних шляхів удосконалення фізичної підготовленості студентів. Виявлено ставлення студентів до запровадження комбінованих спортивних ігор в процесі академічних занять з фізичного виховання як засобу для розвитку фізичних якостей та здійснено моніторинг їх розвитку. На основі опитування 50 студентів основної медичної групи (25 юнаків та 25 дівчат) установлено позитивний вплив занять фізичними вправами на формування професійно важливих фізичних якостей (68,4% – юнаки та 84,0% – дівчата). Про важливість розвитку усіх фізичних якостей у студентському віці стверджують 72,0% – юнаків та 58,0% – дівчат. Однак, 53,2 % юнаків та 76,3 % дівчат зазначили, що мають задовільний рівень фізичної підготовленості, що підтверджує наше припущення щодо потреби удосконалення фізичного виховання студентської молоді шляхом упровадження інноваційних підходів, а саме комбінованих спортивних ігор. На основі педагогічного експерименту, в якому взяло участь 83 студенти І-ІІ курсів, з них 42 студента І курсу (21 юнак та 21 дівчина) та 41 студент ІІ курсу  (20 юнаків та 21 дівчина) здійснено моніторинг фізичної підготовленості з використанням комбінованих спортивних ігор. До змісту кожного заняття включено комбіновані спортивні ігри: волейбол-теніс (фістбол), корфбол-футбол, гандбол-футбол та відстежено розвиток швидкісних, швидкісно-силових якостей, гнучкості та спритності. Виявлено, що найвищий інтерес серед студентів І-ІІ курсів викликають спортивні ігри: 58,8% юнаків та 53,2% дівчат. Серед юнаків волейболом хочуть займатися 33,7%, корфболом – 49,4%, гандболом 44,1% та футболом – 68,7% юнаків. Серед дівчат встановлено, що волейболом прагнуть займатися 56,0%, футболом 24,0%, корфболом 38,5%, гандболом 22,4% респонденток. Встановлено, що упровадження комбінованих спортивних ігор у більшій степені позитивно впливає на розвиток фізичних якостей юнаків, ніж дівчат. Однак, варто зазначити, що засоби комбінованих спортивних ігор мало ефективні для розвитку гнучкості юнаків, як для першого так і для другого курсу. Достовірне поліпшення показників фізичної підготовленості виявлено в юнаків І курсу: швидкісних якостей на 3,95%; швидкісно-силових – 5,06%; спритності – 0,28%; ІІ курсу: швидкісно-силових якостей – 12,35%; спритності – 0,49%. У дівчат достовірне зростання показників виявлено лише на ІІ курсі: гнучкості на 3,1%; спритності – 0,36%.

Посилання

Babadzhanyan V.V., Semal N.V., Beseda N.A., Forionov V.M., Kuriy O.V. Current state of physical education of students in higher education institutions during the war in Ukraine. Science and Technology Today. Series: Pedagogy, Law, Economics, Physical and Mathematical Sciences, Technology. 2023. No 2(16), pp. 167–176. https://doi.org/10.52058/2786-6025-2023-2(16)-167-176. (In Ukrainian).

Brezdenyuk O. Features of teaching the discipline "Physical Education" at Vinnytsia State Pedagogical University named after M. Kotsiubynskyi. Features of teaching the discipline Physical Education in modern conditions: round table materials, Vinnytsia, January 26, 2023. Vinnytsia State Pedagogical University named after M. Kotsiubynskyi. Vinnytsia: VDPU. 2023. No 5. Pp. 7–9. (In Ukrainian).

Bilenko D.O. Maintaining the necessary volume of physical activity for students in distance learning mode. Materials of the Regional Scientific Internet Conference "Current Issues of Physical Education and Sports in Modern Conditions": Collection of scientific works of DNU. Dnipro. 2022. pp. 21–24. (In Ukrainian).

Bondar L.V., Podmaryova I.A., Yakovenko Yu.O. Features of organizing the process of physical education for students. Innovative Pedagogy. 2020. No 23(1). pp. 73–76. (In Ukrainian).

Havryshko S.G., Hvozdetska S.V., Prykhodko I.M. Modern system of physical education in higher education institutions. Scientific Journal of M.P. Drahomanov National Pedagogical University. Series 15. Scientific and Pedagogical Problems of Physical Culture (Physical Culture and Sports). 2023. No 8(168). pp. 29–32. DOI https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series15.2023.8(168).05. (In Ukrainian).

Hordiienko O.I., Movchan V.P. Ways to improve students' physical activity in conditions of distance learning. Rehabilitation and Physical Education-Recreation Aspects of Human Development. 2022. No 10. pp.162–169. DOI https://doi.org/10.32782/2522-1795.2022.10.21. (In Ukrainian).

Dorokhova O.V. Physical education of students in the process of playing volleyball. Scientific Journal of M.P. Drahomanov National Pedagogical University. Series 15. Scientific and Pedagogical Problems of Physical Culture (Physical Culture and Sports). 2018. No 3K(97). pp.182–184. (In Ukrainian).

Dorokhova O.V., Berezovskiy V.A. Sports games – an effective form of physical education for students. Scientific Journal of M.P. Drahomanov National Pedagogical University. Series 15. Scientific and Pedagogical Problems of Physical Culture (Physical Culture and Sports). 2019. No 3K(110). pp.181–184. (In Ukrainian).

Dudchenko S. Organization of distance learning in the discipline "physical culture" for higher education students in conditions of martial law. Materials of the Regional Scientific Internet Conference "Current Issues of Physical Education and Sports in Modern Conditions": Collection of scientific works of DNU. Dnipro. 2022. pp. 53–58.

Yefremenko V.M., Sirovatko Z.V. Current state of physical education in higher education institutions during the pandemic. Scientific Journal of M.P. Drahomanov National Pedagogical University. Series 15. Scientific and Pedagogical Problems of Physical Culture (Physical Culture and Sports). 2021. No 3K(131). pp. 141–144. DOI https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series15.2021.3K(131).34. (In Ukrainian).

Kryvensova I.V., Klymenchenko V.G., Ivanov O.V. Distance education in physical education during quarantine. Physical Rehabilitation and Recreational-Health Technologies. 2020. No 5(2). pp.98–103. (In Ukrainian).

Mozolev O.M. Physical education of students during the implementation of distance and blended learning. Scientific Collection "Interconf". 2022. No 118. pp. 339–344. (In Ukrainian).

Tomaschuk O.H., Senko V.I. Organization of physical education for students of higher education institutions in modern conditions. Scientific Thought of the Present and Future: Collection of Articles (December 26, 2017 - January 10, 2018). 2018. P. 64. (In Ukrainian).

Tsybulko L., Globa H. Features of distance learning for students of the Faculty of Physical Education during quarantine. Bulletin of Taras Shevchenko National University of Kyiv. 2021. No 6(344). Part II. pp. 84–97. (In Ukrainian).

Cherepovska O.A. Physical education in the conditions of distance learning. Scientific Journal of M.P. Drahomanov National Pedagogical University. Series 15. Scientific and Pedagogical Problems of Physical Culture (Physical Culture and Sports). 2021. No 4(134). pp. 116–120. DOI 10.31392/NPU-nc.series 15.2021.4(134).29. (In Ukrainian).

Athaya H., Dewantara J., Husein M., Taiar R., Malek N. F. A., Shukla, M. Analysis of physical fitness in students: a comparative study based on social status. Tanjungpura Journal of Coaching Research. 2023. Vol. 1. N 3. pp. 71–78. https://doi.org/10.26418/tajor.v1i3.66542.

Cocca, A., Verdugo, F. E., Cuenca, L. T. R., Cocca, M. Effect of a game-based physical education program on physical fitness and mental health in elementary school children. International Journal of Environmental Research and Public Health. 2020. https://doi.org/10.3390/ijerph17134883.

Eastham S.L. Physical Fitness Test Administration Practices and Students’ Cognitive Understanding of Physical Fitness. The Physical Educator. 2018. Vol. 75. pp. 374–393. https://doi.org/10.18666/TPE-2018-V75-I3-7933.

Leuciuc Florin Valentin. Effect of a One-Semester Conditioning Activities on Physical Fitness of the Students. Revista Românească pentru Educaţie Multidimensională. 2019. Vol. 19. № 4. pp. 136–146.

Redondo-Flórez L, Ramos-Campo DJ, Clemente-Suárez VJ. Relationship between Physical Fitness and Academic Performance in University Students. International Journal of Environmental Research and Public Health. 2022. Vol. 19. № 22. Р. 14750. https://doi.org/10.3390/ijerph192214750

Wang JunLi. The association between physical fitness and physical activity among Chinese college students. Journal of American College Health. 2019. Vol. 67. № 6. рр. 602–609. DOI: 10.1080/07448481.2018.1515747.

Waseem Raja Malik, Dr. C. Saravana Gandhi. The physical fitness among college students: an overview of region and age wise difference. PalArch’s Journal of Archaeology of Egypt / Egyptology. 2020. Vol. 17. № 9. рр. 1444–1455. Retrieved from https://archives.palarch.nl/index.php/jae/article/view/3767

##submission.downloads##

Опубліковано

28.03.2024

Як цитувати

СОРОКОЛІТ, . Н. ., РИМАР , О. ., & ШЕВЦІВ , У. . (2024). УДОСКОНАЛЕННЯ ФІЗИЧНОЇ ПІДГОТОВЛЕНОСТІ СТУДЕНТІВ ЗАСОБАМИ КОМБІНОВАНИХ СПОРТИВНИХ ІГОР. Physical Culture and Sport: Scientific Perspective, 1(1), 208–215. https://doi.org/10.31891/pcs.2024.1.32