ЗМІСТ ТА ОРГАНІЗАЦІЯ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ СТУДЕНТІВ НА ОСНОВІ ЗАЛУЧЕННЯ ДО ЦІННІСНОГО ПОТЕНЦІАЛУ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ І СПОРТУ

Автор(и)

  • Анатолій ВЕСЕЛОВСЬКИЙ Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка https://orcid.org/0000-0002-1177-3151
  • Володимир ШЕВЧУК Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка https://orcid.org/0009-0004-6188-4062

DOI:

https://doi.org/10.31891/pcs.2024.1.21

Ключові слова:

цінності фізичної культури, активне залучення студентів, педагогічна технологія, принципи відбору, культура рухів, культура здоров’я, культура статури, естетична направленість

Анотація

У статті розглядаються особливості залучення студентів до потенційних цінностей фізичного виховання і спорту у професійній підготовці майбутніх фахівців фізичного виховання і спорту. Основним напрямом залучення до цінностей фізичного виховання і спорту є системний підхід, який передбачає залучення студентів до практичної діяльності з оволодіння цінностями фізичного виховання і спорту, що формує в них усвідомлення цінностей і якостей, які дозволяють їм жити і розвиватися в гармонії з цінностями особистої культури і суспільства. Найвищим рівнем засвоєння студентами потенційних цінностей фізичного виховання і спорту є участь у фізкультурно-спортивній діяльності, яка виступає щоденним орієнтиром і сприяє формуванню потреби у щоденній руховій активності.

Теоретичне значення дослідження полягає в науковій демонстрації культурологічного підходу до фізичного виховання у вищій школі. Цей підхід доповнює теоретико-методичне фізичне виховання студентів знаннями про ефективне використання засобів і методів фізичного виховання та педагогічні умови, необхідні для цілеспрямованого залучення студентів до цінностей фізичної культури і спорту. Теоретично та експериментально встановлено необхідність систематичних занять фізичною культурою і спортом для здорового і гармонійного розвитку людини та важливість залучення студентів до цінностей фізичної культури і спорту як чинника, що гарантує участь у них.

Практичне значення полягає в тому, що освітні технології, які залучають студентів до сформованих цінностей фізичної культури і спорту, дають цілісне уявлення про ефективні шляхи вирішення завдань виховання, освіти, розвитку і зміцнення здоров'я. Впроваджено навчальні програми, орієнтовані на залучення студентів до цінностей фізичної культури і спорту, що забезпечують новий підхід до процесу фізичного виховання у вищих навчальних закладах. У період реформування української системи освіти розроблено практичні рекомендації для використання в практичній діяльності викладачів спортивних дисциплін та як науково-методичні ресурси для студентів і викладачів фізичного виховання.

Посилання

Antikova V.A. (2016). Optimization of physical education in higher educational institutions. The concept of training physical culture specialists in Ukraine: materials of the Vseukr Nauk.-Pract. conf. 209-213.

Akimova O.V. (2010). Theoretical and methodological principles of the formation of creative thinking of the future teacher in the conditions of university education: author's abstract. thesis for obtaining sciences. degree of doctor of pedagogy Sciences: spec. 13.00.04 "Theory and methodology of professional education". 41 p.

BaklytskaO., StepanchenkoN. (2012). Methodology of the study of the activity of a teacher of a physical education university. Education of the region. Topic: Applied pedagogical communications. No. 1. 305-313.

Balsevich V.K., Zaporozhanov V.A. (1987). Human physical activity. 224 p.

Belikova N.O. (2013). Modern trends in the professional training of future specialists in physical education and sports. Bulletin of the Chernihiv National University. ped. University named after T. G. Shevchenko. Series: Pedagogical sciences. Physical education and sports. Issue 112. vol. 2. 52-56.

Vasyanovych H.P. (2013). The teacher and his role in the educational process. Officer of Ukraine. No. 8. 9-11.

Galuzyak V.M. (2014). Development of personal maturity of future teachers as a pedagogical problem. Theoretical and methodical principles of personal professional development of the future teacher: Materials of the international science and practice internet conference. Vinnytsia: "Nilan LTD" LLC. 22-28.

Kozak E.P. (2011). The formation of a valuable attitude to physical culture among students of higher pedagogical educational institutions: author's abstract. thesis for obtaining sciences. 24 p.

Krutsevich T.Yu., Marchenko O.Yu. (2008). Formation of values of individual physical culture of students of different departments of the university. Sports Bulletin of the Dnieper Region. No. 3-4. 103-106.

Martynova N.P. (2015). Determination of motives and interests of female university students in physical education classes [Text]. Scientific journal of the National Pedagogical University named after M.P. Drahomanova: coll. of science works, series 115. Vol. 3 K 2 (57). K. Department of the M. P. Drahomanov NPU. 218-222.

Standard of higher education in specialty 017 "Physical culture and sport" field of knowledge 01 "Education/Pedagogy" of the first (bachelor) level of higher education, approved by order of the Ministry of Education and Science of Ukraine dated 04/24/2019 No. 567.

Shepelenko T.V., Luchko O.R., Dorosh M.I. (2014). Theoretical justification of the system of professional and applied physical training of students of UkrDAZT: coll. Articles VII of the International science and practice conf. "Innovative directions of recreation, physical rehabilitation and health technologies." 203 p.

Shepelenko T.V., Luchko O.R., Dovzhenko S.S., Dorosh M.I. (2013). Physical culture and sports in the system of universal values, ensuring health and professional activity: a summary of the lecture.autoref. 28 p

Fedorenko E.O. (2012). Formation of motivation for specially organized motor activity of high school students: autoref. 20 p.

Tsybulska V.V. (2016). Formation of motivation for professional and applied physical training of students of pedagogical specialties in various forms of education: monograph.Uman: VOC "Vizavi". 252 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

28.03.2024

Як цитувати

ВЕСЕЛОВСЬКИЙ, А. ., & ШЕВЧУК, В. . (2024). ЗМІСТ ТА ОРГАНІЗАЦІЯ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ СТУДЕНТІВ НА ОСНОВІ ЗАЛУЧЕННЯ ДО ЦІННІСНОГО ПОТЕНЦІАЛУ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ І СПОРТУ. Physical Culture and Sport: Scientific Perspective, 1(1), 138–147. https://doi.org/10.31891/pcs.2024.1.21