ВИКОРИСТАННЯ КЕЙС-МЕТОДУ ПІД ЧАС ВИКЛАДАННЯ ДИСЦИПЛІНИ «ВІКОВА ФІЗІОЛОГІЯ ТА ШКІЛЬНА ГІГІЄНА»

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31891/pcs.2024.1.17

Ключові слова:

Кейс-метод, інтерактивне середовище, здобувачі вищої освіти, метод case-study, вікова фізіологія та шкільна гігієна

Анотація

У статті розглядається один із популярних інтерактивних методів у сучасній системі навчання – кейс-стаді. Педагоги використовують різноманітні методи та інструменти для проведення навчального процесу. Засвоєння нової інформації через практичні інструменти дозволяє здобувачам вищої освіти ефективніше і швидше засвоювати матеріал, ніж при монотонних заняттях. Кейс-стаді – це один з методів, спрямований на розвиток критичного мислення здобувачів та їхню здатність самостійно оцінювати інформацію, формулювати висновки на основі здобутих знань.

Стаття висвітлює походження, використання та застосування методу кейс-стаді у викладанні дисципліни  «Вікова фізіологія та шкільна гігієна » для здобувачів вищої освіти за освітньою програмою  Середня освіта (Фізична культура). Проведено аналіз цієї освітньої технології в контексті формування загальних та фахових компетентностей здобувачів, а також обговорено доцільність використання цього методу під час практичних занять з дисципліни  «Вікова фізіологія та шкільна гігієна». За своєю сутністю, метод кейс-стаді об'єднав такі форми організації навчальної діяльності, як лекції-диспути, імітаційні ігри за сценаріям «конференція» та «розслідування», що дозволяють зосередитися на основних принципах функціонування людського організму.

У статті наводяться приклади успішного використання методу кейс-стаді на заняттях з дисципліни «Вікова фізіологія та шкільна гігієна», де окреслено його продуктивність та результативність. Проведено аналіз ефективності формування та розвитку різних компетентностей здобувачів вищої освіти, таких як комунікативні, інформаційні, логічні, аксіологічні, та емоційного контакту, що присутні в інтерактивному середовищі. Зроблено висновок про те, що метод кейс-стаді є ефективним та має переваги порівняно з традиційними методами навчання в системі підготовки здобувачів вищої освіти. Він сприяє глибшому розкриттю суті фізіологічних явищ та біохімічних процесів,  які відбуваються в організмі людини.

Посилання

Hsiang‐Ru Lai. Health Literacy Teaching Beliefs, Attitudes, Efficacy, and Intentions of Middle School Health and Physical Education Teachers. Journal of school health. 2018. – V. 88. – Issue 5.

Lapoule P. The case study method: exploring the link between teaching and research. Journal of Higher Education Policy and Management. 2018. – V. 40. – Issue 5. – R. 485-500.

Stewart, Alison (2014). Case study. In Jane Mills & Melanie Birks (Eds.), Qualitative methodology. A practical guide (pp.145-159). Thousand Oaks, CA: Sage. - R. 350-358.

Biskup V.S. Zastosuvannia metodu analizu sytuatsij (case-study) v interaktyvnykh formakh navchannia. [Elektronnyj resurs] www.sau.kiev.ua/docs/conference_internet08/v.s.biskup.doc

Hrytsaj N. Innovatsijni tekhnolohii navchannia biolohii: navchal'nyj posibnyk. Rivne: Tz OV «Doka tsentr», 2017. 184 s.

Krushyns'ka T., Stepans'kyj D., Khomiak O., Koshova I. Interaktyvni metody navchannia na zaniattiakh z bazovykh medyko-biolohichnykh dystsyplin. Aktual'ni pytannia medytsyny : matererialy mizhnar. nauk.-metod. konf. 2016. S. 117-123.

Liakh T. Vykorystannia interaktyvnykh metodiv u prohramakh z formuvannia

zdorovoho sposobu zhyttia : navch.‐metod. posib. Uzhhorod : VAT «Patent», 2008. S. 152–216.

Pometun O.I. Sytuatsijnyj metod navchannia. Entsyklopediia osvity. Kyiv: Yurinkom Inter, 2008. – S. 821–822.

Pustovojt B., Fediaj I. Kejs-tekhnolohiia iak odyn iz suchasnykh metodiv vykladannia u zakladakh vyschoi osvity dlia formuvannia kompetentnosti majbutnikh fakhivtsiv. Naukovi zapysky kafedry pedahohiky. 2018. №1(43), S. 422−430.

Romaniuk R., Kyrychuk H., Kostantynenko L., Pavliuchenko O., Shevchuk S. Case-study iak tekhnolohiia navchannia majbutnikh biolohiv ta vchyteliv predmetiv pryrodnychoho tsyklu. Naukovi zapysky Vinnyts'koho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu imeni Mykhajla Kotsiubyns'koho. Seriia: Teoriia ta metodyka navchannia pryrodnychykh nauk. 2021. № 1. S.7-18

Romaniuk R.K. Pidhotovka vchytelia biolohii profil'noi shkoly: teoriia i praktyka: monohrafiia. Zhytomyr: PP «Yevro-Volyn'», 2021. 424 s.

Shevchenko O.P. Pedahohichni umovy vykorystannia kejs-metodu v protsesi vyvchennia humanitarnykh dystsyplin u vyschykh tekhnichnykh navchal'nykh zakladakh: dys. … kand. ped. nauk: 13.00.04 / Luhans'k. 2011. 245 s.

##submission.downloads##

Опубліковано

28.03.2024

Як цитувати

ТАНАСІЙЧУК , Ю. . (2024). ВИКОРИСТАННЯ КЕЙС-МЕТОДУ ПІД ЧАС ВИКЛАДАННЯ ДИСЦИПЛІНИ «ВІКОВА ФІЗІОЛОГІЯ ТА ШКІЛЬНА ГІГІЄНА». PHYSICAL CULTURE AND SPORT: SCIENTIFIC PERSPECTIVE, 1(1), 115–121. https://doi.org/10.31891/pcs.2024.1.17