ХАРАКТЕРИСТИКА ВИКОРИСТАННЯ ІННОВАЦІЙНОГО ІНВЕНТАРЮ У ПРОЦЕСІ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ УЧНІВСЬКОЇ МОЛОДІ
DOI:
https://doi.org/10.31891/pcs.2024.1.5Ключові слова:
фізичне виховання, школярі, степ-платформа, балансувальна подушка, фітнес резинка, TRX, батут jumpingАнотація
Сучасна освіта перебуває в постійному русі вперед, адаптуючись до змін у суспільстві та технологічному прогресі. Однією з важливих галузей, яка не залишається осторонь від цього процесу, є фізичне виховання. Це ключовий компонент розвитку особистості учня, який впливає на фізичне, емоційне та соціальне здоров'я. Сучасне фізичне виховання вимагає актуальних підходів та інноваційних засобів, які сприяють підвищенню якості навчання і розвитку фізичних навичок учнів. Один з ключових аспектів цього процесу - використання інноваційного інвентарю. Уроки фізичної культури в навчальних закладах нарівні з іншими предметами є важливим інструментом для гармонійного розвитку дитини. Через заняття спортом у дітей розвиваються навички співпраці в команді, вміння дотримуватися дисципліни, розвивається лідерський потенціал, формується толерантність та здорова конкуренція.
Дослідження полягало у теоретичному аналізі використання інноваційного обладнання на уроках фізичної культури та визначенні інтересу до його використання.
Проведення початкового анкетування підтвердило наші здогадки, що більшість респондентів мало знайомі з такими видами обладнання, як балансувальна подушка (89,5%), TRX петлі (80,2%) та jumping батут (86%). Це свідчить про те, що це обладнання може бути корисним для поліпшення фізичних здібностей дітей.
Після проведення початкового опитування ми представили інноваційне обладнання і провели майстер-клас з його використання та впливу на організм під час регулярних занять.
Завершенням даного заходу було повторне опитування, спрямоване на визначення інтересу до занять з представленим обладнанням.
Аналізуючи результати опитування, ми визначили, що 74 (86%) респонденти позитивно ставляться до впровадження цього обладнання на уроках фізичної культури, а лише 2 (2%) відповіли негативно. Тому можна зробити висновок, що діти позитивно реагують на впровадження нових інноваційних форм діяльності та обладнання. Під час проведення майстер-класу всі учасники виявили інтерес та зацікавленість до вправ з використанням описаного обладнання. На нашу думку, різноманіття занять з використанням степ-платформ, фітнес резинок, балансувальних подушок, TRX та jumping батутів може мотивувати учнів відвідувати уроки фізичної культури та займатися самостійно, а також відволікти їх від сидячого способу життя та збільшити рухову активність протягом тижня.
Посилання
Baidiuk M.YU, Bamburak V.B., Koshura A.V. Vykorystannya innovatsiynoho inventaryu na urokakh fizychnoyi kulʹtury. Fizychna terapiya, erhoterapiya: suchasni vyklyky ta perspektyvy rozvytku: materialy Mizhnarodnoyi naukovo-praktychnoyi konferentsiyi (m. Chernivtsi 15.02.2024 roku) / za redaktsiyeyu YA.B. Zoriya. Chernivtsi: Chernivetsʹkyy nats. un-t, 2024. 118-121 s.
Bamburak V.B. Vykorystannya innovatsiynoho inventaryu u protsesi fizychnoho vykhovannya uchnivsʹkoyi molodi: prakt. Rekomendatsiyi / ukl.: Bamburak V.B., Baidiuk M.YU., Muzyka V.I. Chernivtsi : Chernivetsʹkyy med. fakh. koledzh, 2023. 57 s.
Biletsʹka, V. V., Bondarenko, I. B.. Fizychne vykhovannya. Ozdorovchyy fitnes: praktykum / V. V. Biletsʹka, I. B. Bondarenko. Kyyiv: NAU. 2013. 52 s
Heta, A. V. (). Mozhlyvosti vykorystannya funktsionalʹnykh petelʹ TRX u systemi ozdorovlennya zhinok pershoho zriloho viku. In: Problemy ta perspektyvy rozvytku fizychnoho vykhovannya, sportu i zdorovʺya lyudyny: materialy V Vseukr. nauk.-prakt. konf. Poltava. 2020. 184-186 p.
Kibalʹnyk, O. YA. . Zmist fitnes-tekhnolohiyi dlya pidvyshchennya rukhovoyi aktyvnosti pidlitkiv /O. YA. Kibalʹnyk // Fizychne vykhovannya, sport i kulʹtura zdorovʺya u suchasnomu suspilʹstvi: zbirnyk naukovykh pratsʹ. Kyyiv. №.2. 2009. 42–46 s.
Panhelova, N.. Suchasni pidkhody do klasyfikatsiyi fitnes-prohram / N. Panhelova, T. Krutsevych, N. Moskalenko // Sportyvnyy visnyk Prydniprov'ya. № 1. 2022. 78–88 S.
Tereshchenko, I. . Vykorystannya step-skhodynky yak zasobu rozvytku koordynatsiyi rukhiv doshkilʹnyat. Doshkilʹna osvita.. № 3. 2010. 71-74 S.