ПРОГРАМУВАННЯ ВАРІАТИВНОГО МОДУЛЯ ФІТНЕС (ZUMBA STRONG) У СИСТЕМІ УРОЧНОЇ РОБОТИ З ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ СТАРШОКЛАСНИЦЬ

Автор(и)

  • Олена МОРОЗ Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича https://orcid.org/0000-0003-4142-2712
  • Олеся МИКИТЮК

DOI:

https://doi.org/10.31891/pcs.2024.1.9

Ключові слова:

рухова активність, засоби фітнесу, варіативний модуль, урок фізичної культури

Анотація

В умовах сьогодення від початку впровадження реформ Нової української школи відмічаються позитивні та якісні зміни. Одним із нововведень НУШ є модельна навчальна програма, що має на меті розвивати фізичні якості школярів за допомогою включення до її складу варіативних модулів з різних видів спорту.

У науковій статті обґрунтовано концептуальний підхід щодо організації навчального процесу з використанням елементів «Zumba strong», як варіативного модуля для учнів старших класів. Експериментально доведено, що цілеспрямоване використання засобів «Zumba strong» на уроках фізичної культури забезпечує вірогідне покращення компонентів фізичного стану старшокласниць. Наукове дослідження присвячене розробці варіативного модуля фітнес з елементами «Zumba strong» та використанням методики інтервального функціонального тренінгу для дівчат старшокласниць на уроках фізичної культури. З можливістю в подальшому розроблений варіативний модуль використовувати для формування сучасних методик компетентнісного навчання та нових освітніх технологій в умовах Нової української школи. Практичні розробки було впроваджено у навчальний процес закладу загальної середньої освіти, а також на курсах підвищення кваліфікації педагогічних працівників.  Отримані нами результати педагогічного експерименту по впровадженню варіативного модуля «Zumba Strong» переконливо свідчать про його ефективність та дозволяють констатувати, що запропоновані засоби позитивно вплинули, як на корекцію маси тіла дівчат старшокласниць так і на  формування гармонійної тілобудови. Засоби «Zumba Strong» забезпечили значний приріст результатів кардіореспіраторної системи у учасниць експерименту і тим самим сприяли покращенню їх резервних можливостей.

Посилання

Bielikova, N., Podubinska, S. (2019). Suchasnyi stan orhanizatsii pozaklasnoi roboty z fizychnoi kultury. Visnyk Kamianets Podilskoho universytetu imeni Ivana Ohiienka. Fizychne vykhovannia, sport i zdorovia liudyny. Kamianets Podilskyi. Vyp. 14. S. 15-19.

Vasylenko, M. M. (2018). Teoretychni i metodychni zasady profesiinoi pidhotovky maibutnikh fitnes-treneriv u zakladakh vyshchoi osvity : [dysertatsiia] Kyiv : Nats. ped. un-t im. M. P. Drahomanova, 544 s.

Danylko, V. M. (2017). Korektsiia fizychnoho stanu uchniv starshoho shkilnoho viku. Molodyi vchenyi. № 4. S. 50-53.

Dubynska, O. Ya., Marychenko, O. V., Bielia, A. V. (2019). Vplyv rekreatsiino-ozdorovchoi prohramy na fizychnu pidhotovlenist ta psykhichnyi stan divchat starshoi shkoly na osnovi zastosuvannia mentalnoho fitnesu. Pedahohichni nauky: teoriia, istoriia, innovatsiini tekhnolohii : nauk.zhurn. / MON Ukrainy, Sumskyi derzh. ped. un-t im. A. S. Makarenka ; [redkol.: A. A. Sbruieva ta in.]. Sumy. № 8 (92). S. 54-66.

Dubynska, O. Ya., Petrenko, N. V. (2017). Suchasni fitnes-tekhnolohii u fizychnomu vykhovanni uchnivskoi ta studentskoi molodi : proektuvannia, rozrobka, spetsyfichni osoblyvosti : monohrafiia. Sumy : Vyd-vo SumDPU imeni A. S. Makarenka. 358 s.

Zadvornyi, B. R. (2017). Stretchynh yak sposib uriznomanitnennia urokiv fizychnoho vykhovannia v shkoli. Naukovyi chasopys NPU imeni M. P. Drahomanova. Vyp. 3 (84). S. 188-191.

Zakharina, Ye. A. (2015). Tekhnolohii ozdorovchoho fitnesu v pidhotovtsi maibutnikh uchyteliv fizychnoi kultury. Pedahohika formuvannia tvorchoi osobystosti u vyshchii i zahalnoosvitnii shkolakh. Vyp. 42. S. 123-128.

Zakhozhyi, V., Dykyi, O. (2016). Osoblyvosti fizychnoho rozvytku ta fizychnoi pidhotovlenosti starshoklasnykiv. Fizychne vykhovannia, sport i kultura zdorovia u suchasnomu suspilstvi : zb. nauk. pr. Lutsk, № 3. S. 53-59.

Krutsevych, T. Yu., Vorobiov, M. I., Bezverkhnia, H. V. (2011). Kontrol u fizychnomu vykhovanni ditei, pidlitkiv i molodi : navchalnyi posibnyk. Kyiv : Olimpiiska literatura, 224 s.

Matematychni metody obroblennia ta modeliuvannia rezultativ eksperymentalnykh doslidzhen : navchalnyi posibnyk. Kyiv : Olimpiiska literatura, 2021. 216 s.

Natsionalna stratehiia z ozdorovchoi rukhovoi aktyvnosti v Ukraini na period do 2025 roku «Rukhova aktyvnist – zdorovyi sposib zhyttia – zdorova natsiia» [Ukaz Prezydenta Ukrainy №42/2016 vid Spysok vykorystanykh dzherel 413 09.02.2016 r.] [Elektronnyi resurs]. Rezhym dostupu: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1043-2020-%D1%80#Text

Fitnes-shkola Safari (2018). http://fitness-school.safari.ua.

Chekhovska, L. Ya. (2019). Ozdorovchyi fitnes u suchasnomu suspilstvi : monohrafiia. Lviv : LDUFK imeni Ivana Boberskoho. 293 s.

Andrieieva, O., Akimova-Ternovska, M., Yarmak, O., Kashuba, V., Dutchak, M., Ocheretko, B., Trofimenko, V., Denysova, L., Blagii, V. (2021). Changes in Physical Status of Young Women in Response to Exercise Training. Sport Mont 19 (2021) S2: 89-94, DOI 10.26773/smj.210915.

Andrieieva, O., Yarmak, O., Kashuba, V., Drozdovska, S., Gineviciene, V., Blagii, O., &Akimova-Ternovska, M. (2020). Efficiency of a Combined Fitness Program for Improving Physical Condition in Young Women.Teorìâ ta Metodika Fìzičnogo Vihovannâ, 20(4), 195-204. https://doi.org/10.17309/tmfv.2020.4.01.

##submission.downloads##

Опубліковано

28.03.2024

Як цитувати

МОРОЗ, О. ., & МИКИТЮК, О. (2024). ПРОГРАМУВАННЯ ВАРІАТИВНОГО МОДУЛЯ ФІТНЕС (ZUMBA STRONG) У СИСТЕМІ УРОЧНОЇ РОБОТИ З ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ СТАРШОКЛАСНИЦЬ. Physical Culture and Sport: Scientific Perspective, 1(1), 64–72. https://doi.org/10.31891/pcs.2024.1.9