ЗАСТОСУВАННЯ ВПРАВ НА ГНУЧКІСТЬ У ПРОЦЕСІ ЗАНЯТЬ ХУДОЖНЬОЮ ГІМНАСТИКОЮ НА ЕТАПІ ПОЧАТКОВОЇ ПІДГОТОВКИ
DOI:
https://doi.org/10.31891/pcs.2024.1.6Ключові слова:
художня гімнастика, початкова підготовка, суглобова гімнастика, школа рухів, статичні і динамічні вправи, пасивна та активна гнучкістьАнотація
Художня гімнастика відноситься до видів спорту, де рухи оцінюються за якістю їх виконання, а завдання спортсмена - показати здатність керувати своїми рухами, проявляти вміння поєднувати їх в координаційні акти різного ступеня складності, використовуючи статичне і динамічне виконання з максимальним проявом. Юні спортсменки повинні виконувати в змагальних композиціях амплітудні елементи неодмінною умовою виконання цих елементів є наявність значної рухливості в різних суглобах. Саме тому на етапі початкової підготовки зросли вимоги до амплітуди рухів та базових навичок які не можливі без розвитку гнучкості.
В даній роботі доведено зміст вправ на гнучкість та їх спрямоване застосування у структурі навчально-тренувальних занять. Досліджено застосування вправ для розвитку гнучкості, і якісного навчання юних гімнасток на стадії початкової підготовки. Проаналізовано показники фізичної підготовленості гімнасток початкової підготовки та доведено вплив гнучкості на формування найпростіших базових навичок юних гімнастів.В ході дослідження встановлено, що на етапі початкової підготовки розвиток гнучкості для послідовного освоєння необхідно проводити в три етапи: перший етап-суглобова гімнастика для освоєння елементів «школи рухів», другий етап спеціалізована рухливість у суглобах для освоєння базових та профілюючих елементів, третій етап підтримка досягнутого рівня гнучкості для освоєння змагальних композицій.
Посилання
Andrieieva O.F. Osnovy khudozhnoi himnastyky: monohrafiia. Kyiv: Molod, 1998. 120s.
Andrieieva, R. Osoblyvosti pobudovy navchalno-trenuvalnoho protsesu yunykh himnastok-khudozhnyts / R. Andrieieva // Moloda sportyvna nauka Ukrainy : zb. nauk. prats. - 2009. – T. 1. – S. 6-9.
Arkaiev L.Ia. Metodolohichni osnovy suchasnoi systemy pidhotovky himnastiv vyshchoho klasu. Teoriia ta praktyka fizychnoi kultury. 1997. № 11. S.17–25.
Balandin V.A. Vikovi osoblyvosti dynamiky pokaznykiv fizychnoho rozvytku, fizychnoi pidhotovlenosti ta psykhichnykh protsesiv ditei 6-10 rokiv u period pidhotovky ta adaptatsii do navchannia v shkoli shestyrichok. Fizychna kultura: vykhovannia, osvita, trenuvannia. 2001. № 3. S.39–42.
Bauzr V.A. Ratsionalne dozuvannia navantazhen pid chas navchannia tekhnitsi rukhiv ditei shestyrichok. Teoriia ta praktyka fizychnoi kultury. 1990. № 11. S.18–21.
Bilokopytova Zh.A. Khudozhnia himnastyka dlia dytiacho-yunatskykh sportyvnykh shkil, spetsializovanykh dytiacho-yunatskykh shkil olimpiiskoho rezervu, shkil vyshchoi sportyvnoi maisternosti. Kyiv: Molod, 1996. 86s.
Zakharova L.M. Pro rozvytok hnuchkosti u yunykh himnastok 7-8 rokiv. Fizychna kultura: vykhovannia, osvita, trenuvannia. 2006. № 4. S.63–65.