СЕНСОРНО-ІНТЕГРАЦІЙНА ТЕРАПІЯ ДЛЯ ДІТЕЙ ІЗ МОТОРНИМИ ПОРУШЕННЯМИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31891/pcs.2024.1.75

Ключові слова:

диспраксія, сенсорна інтеграція, сенсорно-інтеграційна терапія, адаптивна відповідь, стимульні секвенції, розлади аутичного спектру (РАС), дитячий церебральний параліч (ДЦП)

Анотація

Стаття розглядає питання ефективного використання сенсорно-інтеграційної терапії у дітей із порушеннями моторного розвитку. Дано опис клінічних проявів, етіології та патогенезу диспраксій у дітей. Приділено увагу як дітям із грубим порушенням моторики (з розладами аутичного спектра, дитячим церебральним паралічем), так і дітям, у яких страждає переважно дрібна моторика та мовлення.

Гіпотеза дослідження – своєчасне впровадження сенсорно-інтеграційної терапії забезпечує позитивний результат в корекційній програмі для дітей із порушеннями моторного розвитку (синдрому диспраксії).

Також детально розглянуто механізми впливу сенсорної інтеграції на поліпшення рухових функцій дитини та формування в неї здатності цілеспрямовано керувати тілом у подальшому житті, розвиваючи надалі ментальні та сенситивні навички.

У статті звертається увага на важливість індивідуального підходу в терапії моторики дітей з урахуванням першопричини захворювання, необхідністю поглибленої сучасної діагностики та складання плану інтеграції з розвитком компенсації тактильних, вестибулярних і пропріоцептивних порушень.

Стаття орієнтована на медичну спільноту та тих, хто зацікавлений у поглибленні розуміння щодо методів сенсорної інтеграції, насамперед для корекції моторики у дітей.

Посилання

Ayres A.Jean, PhD. Sensory integration and the child. Western Psychological Services, 2005. 211 pp.

Bandi A.C., Lane S.J. Sensory Integration: Theory and Practice. F.A. Davis, 2019. 656 pp.

Kisling U. Sensory integration in dialogue. Understand the child, recognize the problem, help find balance. 2010. 240 pp.

Savliuk S.P. Prostorova organizatsia tila ditei molodshogo shkilnogo viku z depryvacieiu sensornyh system u procesi fizychnogo vyhovannia : monograph. Rivne : Suziria, 2018. 557 pp.

Zaplatynska A.B. Vprovadzhennia sensorno intehratyvnoi terapii, yak poperedzhennia vynyknennia porushen rozvytku u ditei. / Obdarovani dity intelektualnyi potentsial derzhavy : mat. mizhn. nauk.prakt. konf., 16–20.09.2017, Kyiv. Kyiv : Instytut obdarovanoi dytyny, 2017. Pp.319–324.

Zaplatynska A.B. Sensorna intehratsiia ditei doshkilnoho viku z tserebralnym paralichem. Kyiv : Natsionalnyi pedahohichnyi universytet imeni M. P. Drahomanova, 2015. 27 pp.

Zaplatynska A.B. Tekhnolohii «sensornoi intehratsii» v systemi korektsiinoi psykholoho-pedahohichnoi roboty z osobamy iz porushenniamy psykhofizychnoho rozvytku. / Materialy nauk.-prakt. konf. z mizhnar. uchastiu «Sotsialna adaptatsiia doroslykh osib z porushenniamy rozvytku» 31.08–1.092016. Lviv : TzOV «Triada plius», 2016. Pp.65–71.

Stakhova L.L. Rozvytok profesiinoi kompetentnosti uchytelia-lohopeda zakladu doshkilnoi osvity yak umova efektyvnoi orhanizatsii korektsiino-rozvyvalnoho protsesu. / Aktualni pytannia korektsiinoi osvity. Pedahohichni nauky, 2017. Issue 10. Pp.341–351.

Skrypnyk T.V. Sensorna intehratsiia yak pidgruntia tsilisnoho rozvytku ditei z autyzmom. / Osoblyva dytyna: navchannia i vykhovannia. 2016. № 4 (80). Pp.24–31.

Skrypnyk T.V. Fenomenolohiia autyzmu: monograph. Kyiv : Feniks. 2010. Pp.12–86.

Falasenidi T.M., Kozak M.Ia. Porushennia sensornoi intehratsii u ditei z osoblyvymy potrebamy. / Molodyi vchenyi. 2017. № 9. Pp.102–105.

Kashuba V. Struktura ta zmist tekhnolohii profilaktyky y korektsii porushen prostorovoi orhanizatsii tila ditei 6-10 rokiv iz depryvatsiieiu sensornykh system. / Journal of Education, Health and Sport formerly Journal of Health Sciences. Kazimierz Wielki University in Bydgoszcz. Poland, 2017. Vol. 7. N 8. Pp.1387–1407.

Plaksunova E.V. Porushennia motornoho rozvytku. URL: https://seleznev.com.ua/porushennya-motornogo-rozvitku/

Boiko S.P. Korektsiina pedahohika. / Innovatsiina pedahohika. 2022. Issue 52. Vol. 1. Pp.15–17.

Dubovyk K.V, Martsenkovskyi I.A. Porushennia rukhovykh funktsii pry rozladakh autystychnoho spektra u ditei. / DU «Naukovo-doslidnyi instytut psykhiatrii MOZ Ukrainy», Kyiv, 3(104) 2019. Pp.22–28.

##submission.downloads##

Опубліковано

28.03.2024

Як цитувати

АНТОНОВА , І. . ., & БАНДУРІНА , К. . (2024). СЕНСОРНО-ІНТЕГРАЦІЙНА ТЕРАПІЯ ДЛЯ ДІТЕЙ ІЗ МОТОРНИМИ ПОРУШЕННЯМИ. PHYSICAL CULTURE AND SPORT: SCIENTIFIC PERSPECTIVE, 2(1), 237–242. https://doi.org/10.31891/pcs.2024.1.75