ФІТНЕС ТЕХНОЛОГІЇ ФІЗИЧНОГО САМОВДОСКОНАЛЕННЯ СТУДЕНТІВ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31891/pcs.2024.1.54

Ключові слова:

фітнес технології, фізичне виховання, дистанційне навчання, показники фізичного та функціонального стану, студенти

Анотація

В статті проаналізовано зміст технологій фізичного самовдосконалення студентів, що успішно використовувались під час дистанційного навчання в період дії карантинних обмежень Covid-19. Авторами розроблена нова технологія «Шлях самостійного фізичного удосконалення», яка ґрунтується на перевагах фітнес-програми «Шлях до здорового життя». Нова технологія доповнена двома змістовими модулями та має значно більшу кількість фізичних вправ, які можна виконувати як в приміщенні, так і на свіжому повітрі, одноосібно або у складі групи. У дослідженні прийняли участь 476 студентів (229 жінок, 247 чоловіків) з чотирьох вищих навчальних закладів. Мета статті - дослідження ефективності фітнес технології «Шлях самостійного фізичного удосконалення» на розвиток рухових здібностей та функціональних показників стану здоров’я студентів під час дистанційного навчання. Методи дослідження включали: аналіз наукових та методичних джерел, опитування, педагогічний експеримент, педагогічне спостереження, метод експертної оцінки, методи дослідження показників функціонального та фізичного стану студентів, порівняльний аналіз, методи математичної статистики. Результати проведеного експерименту показали, що з шості досліджуваних показників функціонального стану студентів покращення відбулось у чотирьох показниках, інші залишились на попередньому рівні. З сьомі показників розвитку рухових здібностей покращення відбулось у трьох показниках, інші залишились на попередньому рівні. Висновки. Технологія «Шлях самостійного фізичного удосконалення» здійснює позитивний вплив на розвиток рухових здібностей та функціональних показників стану здоров’я студентів і може впроваджуватись під час дистанційного навчання.

Посилання

Kuznetsov, A., Doroshenko, V., Chernovsky, S., et al. Distance education in physical education during COVID-19 quarantine in Ukraine // SPORT TK-Revista EuroAmericana de Ciencias del Deporte. 2022. № 11, art. 29. https://doi.org/10.6018/sportk.522881

Mozolev, O., Polishchuk, O., Shorobura, I., et al. Motor Activity and Physical Abilities of Students in the Conditions of Restrictions of COVID-19 // International Journal of Human Movement and Sports Sciences. 2021. № 9 (3), рр. 428 - 435. DOI:10.13189/saj.2021.090306

Bielkova, T. O., & Malakhova, Zh. V. (2021). Efektyvnist zastosuvannia fitnes-tekhnolohii u samostiinykh zaniattiakh z fizychnoho vykhovannia studentiv [The effectiveness of the use of fitness technologies in independent classes on physical education of students] // Naukovi zapysky. Seriia: Pedahohichni nauky, (198), 73-77. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2021-1-198-73-77

Volovyk N. Osnovy ozdorovchoho fitnesu [Basics of health fitness] // Navchalnyi posibnyk. Kyiv, Vydavnytstvo NPU imeni M. P. Drahomanova, 2010. 240 s.

Nesterchuk, N., Rabcheniuk, S., Kuriata, A., et al. Application of fitness technologies to increase motor activity and physical fitness of adolescents // Journal of Physical Education and Sport. 2021. № 21(5), рр. 2927-2933. https://doi.org/10.7752/jpes.2021.s5389

Khmara, М., Mozolev, О., Yashchuk, І., et al. Effectiveness of the Fitness Program «WAY TO A HEALTHY LIFE» // International Journal of Human Movement and Sports Sciences. 2021. № 9(5), рр. 833 – 840. https://doi.org/10.13189/saj.2021.090501

Mozolev, O. Effective Ways to Maintain the Physical Performance of Students during Distance Learning // Pedagogical Discourse. 2022. № 32, рр. 45-55. https://doi.org/10.31475/ped.dys.2022.32.06

Muntian, V. S., Poproshaiev, O. V., & Dzherelii, V. V. Osoblyvosti orhanizatsii onlain-zaniat z fizychnoho vykhovannia ta otsinky rezultativ navchannia v umovakh viiskovoho stanu [Peculiarities of the organization of online classes in physical education and evaluation of training results in conditions of martial law] // Naukovyi zhurnal NPU imeni M. P. Drahomanova. Seriia 15. Naukovo-pedahohichni problemy fizychnoi kultury (fizychna kultura ta sport). 2023. № 3K(162), S. 293-300. https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series15.2023.3K(162).60.

Samokhvalova, I. Yu., & Kharchenko, S. M. Vykorystannia fitnes prohram u fizychnomu vykhovanni studentok zakladiv vyshchoi osvity pid chas dystantsiinoho navchannia [The use of fitness programs in the physical education of female students of higher education institutions during distance learning] // Reabilitatsiini ta fizkulturno-rekreatsiini aspekty rozvytku liudyny (Rehabilitation & recreation). 2022. № 11, S. 157-162.

Khmara, M. Udoskonalennia zmistu navchalnykh prohram z fizychnoho vykhovannia v Ukraini v period 2002-2022 rokiv [Improving the content of physical education curricula in Ukraine in the period 2002-2022] // Publishing house «European Scientific Platform». 2021. S. 120-130.

Mozolev, O., Bloshchynskyi, I., Alieksieiev, O., et al. Influence of modern fitness technologies on the state of health and development of motor abilities of 17-19-year-old female students // Journal of Physical Education and Sport. 2019. № 19(3), рр. 917 – 924. https://doi.org/10.7752/jpes.2019.s3132

Mozolev, O. Monitoring of the physical health state among 16-17-year-old female students // Balt J Health Phys Activ. 2021. № 13(3), рр. 47-54. https://doi.org/10.29359/BJHPA.13.3.06

Zhamardiy, V., Shkola, O., Okhrimenko, I., et al. Checking of the methodical system efficiency of fitness technologies application in students’ physical education // Wiadomości Lekarskie. 2020. № 73(2), рр. 332-341. https://doi.org/10.36740/WLek202002125.

Griban, G., Nosko, M., Nosko, Yu., et al. Female Students' Motor Skills Development by Means of Kangoo Jumps // International Journal of Human Movement and Sports Sciences. 2021. № 9(6), рр. 1324 – 1343. https://doi.org/10.13189/saj.2021.090629.

Griban, G., Skoruy, O., Pantielieiev, K., et al. Influence of Physical Education Classes on the Level of Health and Fitness Competencies of Students // International Journal of Applied Exercise Physiology. 2020. № 9(12), рр. 107-118. DOI:10.26655/IJAEP.2020.12.1

Zhlobo, V. O., Zhlobo, V. O., & Husak, Ye. S. Zastosuvannia suchasnykh tekhnolohii u fizychnomu vykhovanni studentok [Application of modern technologies in physical education of female students] // TOPICAL ASPECTS OF MODERN SCIENCE AND PRACTICE. 2020. S. 236.

Mozolev, O. Monitorynh stanu fizychnoho zdorovia studentskoi molodi: porivnialnyi analiz (2016-2023 rr.) [Monitoring of the state of physical health of student youth: a comparative analysis (2016-2023)] // Physical Culture and Sport: Scientific Perspective, 2023. № 4, S. 50-64. https://doi.org/10.31891/pcs.2023.4.

Kozhokar, M., & Slobozhaninov, P. (2020). Zasoby ozdorovchoho fitnesu pid chas provedennia onlain-zaniat z fizychnoho vykhovannia u zakladakh vyshchoi osvity v period karantynnykh obmezhen [Health fitness tools during online physical education classes in higher education institutions during the period of quarantine restrictions] // Molodyi vchenyi. 2020. № 11(87), S. 231-233. http://212.111.198.18:88/jspui/handle/123456789/637

Mozolev, O. M. Orhanizatsiia fizychnoho vykhovannia studentiv pedahohichnykh spetsialnostei [Organization of physical education of students of pedagogical specialties] // Navchalno-metodychnyi posibnyk. Khmelnytskyi, Vydavets FOP Tsiupak A. A., 2022. 99 s. http://212.111.198.18:88/jspui/handle/123456789/637

Kots, S. M., & Kots, V. P. Doslidzhennia funktsionalnoho stanu orhanizmu studentiv [Study of the functional state of the students' body] // Biolohiia ta valeolohiia. 2015. № 17, S. 78-84.

Pelech I. V., Grygus I. M. Level of physical fitness students // Journal of Education, Health and Sport. 2016. № 6(2), рр. 87-98. http://dx.doi.org/10.5281/zenodo.46057

##submission.downloads##

Опубліковано

28.03.2024

Як цитувати

МЕЛЬНІКОВ , В., ХМАРА , М. ., & МОЗОЛЕВ , О. . (2024). ФІТНЕС ТЕХНОЛОГІЇ ФІЗИЧНОГО САМОВДОСКОНАЛЕННЯ СТУДЕНТІВ. PHYSICAL CULTURE AND SPORT: SCIENTIFIC PERSPECTIVE, 2(1), 86–94. https://doi.org/10.31891/pcs.2024.1.54