ФОРМУВАННЯ КУЛЬТУРИ ЗДОРОВ’Я У МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ З ТЕРАПІЇ ТА РЕАБІЛІТАЦІЇ
DOI:
https://doi.org/10.31891/pcs.2024.1.4Ключові слова:
культура здоров’я, фахівець, терапія, реабілітація, здоров’язбережувальні технології, здоровий спосіб життя, освітнє середовищеАнотація
Стаття присвячена актуальній проблемі формування культури здоров’я. В наш час, цій темі присвячено велику кількість досліджень, так як ця тема зараз стала актуальною, як ніколи. Визначено рівень сформованості культури здоров’я у майбутніх фахівців з терапії та реабілітації. На основі аналізу літературних джерел виокремлено підходи до питання здоров’язбереження майбутніми фахівцями з терапії та реабілітації. З’ясовано, що саме ці фахівці допомагають у відновленні втраченого здоров’я, а отже, мають володіти засобами й методами послідовного і безперервного реабілітаційного процесу. Наголошено, що такий процес відбувається за умови накопичення знань медико-біологічного, психолого-педагогічного та спортивно-педагогічного циклу дисциплін, які опановує майбутній фахівець з терапії та реабілітації, навчаючись у закладі вищої освіти. Саме в процесі навчання фахівець з терапії та реабілітації має навчитися не лише застосовувати набуті знання у процесі своєї трудової діяльності, але й використовувати їх у власному повсякденному житті. Обґрунтовано, що постійні стреси, криза в екології, яка набула глобального масштабу, епідемії, і врешті-решт війна стали реаліями, з якими стикається кожен сучасний український студент. Такі умови, беззаперечно, впливають на стан молодого організму. При чому не лише на фізичну складову здоров’я, але й психологічний стан і взаємини молодої людини в соціумі. На основі проведеного анкетування зі студентами, що навчаються за спеціальністю «Терапія та реабілітація», виявлено рівень сформованості культури здоров’я, ведення здорового способу життя, розуміння важливості використання технологій здоров’язбереження у життєдіяльності майбутніми фахівцями. На завершення, дано рекомендації щодо того, на що слід звернути особливу увагу для формування культури здоров’я у майбутніх фахівців з терапії та реабілітації.
Посилання
Byelikova N.O. Pidhotovka maybutnih fahivtsiv z fizychnoi reabilitatsii do zdorov’yazberezhuval’noi diyal’nosti: teoriya ta medodyka: monohrafiya. Kyyiv: LIRL, 2012. – S. 172-181.
Krupa V.V. Formuvannya profesiynoyi kompetentnosti maybutnih fahivtsiv z fizychnoyi reabilitatsiyi: dys. kand. ped. nauk: 13.00.04. Hmel’nyts’kyy, 2013. – S. 255-258.
Miheyenko O.I. Pidhotovka maybutnih fahivtsiv zi zdorov’ya lyudyny do zastosuvannya zdorov’yazmitsnyuval’nyh tehnolohiy: teoretyko-metodychni aspekty: monohrafiya. Sumy: Universytets’ka knyha, 2015. – S. 254-260.
Bashavets’ N.A. Teoretyko-metodychni zasady formuvannya kul’tury zdorov’yazberezhennya yak svitohlyadnoyi oriyentatsiyi studentiv vyshchyh ekonomichnyh navchal’nyh zakladiv: dys. doktora ped. nauk: 13.00.04. Odesa, 2012. – S. 163-168.
Shukatka O.V. Formuvannya zdorov’yazberihayuchoyi kompetentnosti maybutnih ekonomistiv na zasadah aksiolohiyi: avtoref. dys. na zdobuttya nauk. stupenya kand. ped. nauk: spets. 13.00.04 «Teoriya i metodyka profesiynoyi osvity». Hmel’nyts’kyy, 2013. – S. 15-22.
Nastanova z minimal’nyh ochikuvanyh kompetentsiy pochatkovoho rivnya osvitn’oyi pidhotovky fizychnoho terapevta u Yevropeys’komu rehioni Svitovoyi Konfederatsiyi fizychnoyi terapiyi. Ukrayins’ka asotsiatsiya fizychnoyi terapiyi [Elektronnyy resurs] // Rezhym dostupu:
https://uapt.org.ua/wp-content/uploads/2019/09/Expected_Minimum_Competencies_ua_final_web.pdf
Meleha K.P. Suchasni tehnolohiyi zdorov’yazberezhennya: navch. posibnyk. Uzhhorod: Vyd-vo UzhNU «Hoverla», 2018. – S. 166-174.
Antonyuk L.V. Formuvannya zdorov’yazberezhuval’noho seredovyshcha v navchal’nomu zakladi. Osnovy zdorov’ya. 2014. – № 4. – S. 6-8.
Berezhna T. Stvorennya zdorovoho seredovyshcha navchal’noho zakladu yak shlyah zberezhennya i zmitsnennya zdorov’ya uchniv. Ridna shkola. 2012. – № 1/2. – S. 44-47.
Kalenichenko L.H. Zdorov’yazberezhuval’ni tehnolohiyi v praktytsi vykladannya riznyh navchal’nyh dystsyplin. Osnovy zdorov’ya. 2017. – № 6. – S. 17-25.