СОМАТИЧНІ ЗАНЯТТЯ ЯК ЗАСІБ ПОКРАЩЕННЯ ПСИХОФІЗИЧНОГО СТАНУ СТУДЕНТІВ. МОНІТОРИНГ ЧЕТВЕРТОГО ДОМЕНУ MAIA-2ukr

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31891/pcs.2023.4.2

Ключові слова:

Багатовимірна оцінка інтероцептивного усвідомлення, інтероцептивне усвідомлення, навичка регулювати увагу, соматичне виховання, соматичні уроки, увага, Multidimensional Assessment of Interoceptive Awareness, MAIA-2, MAIA-2ukr

Анотація

У статті продовжено дослідження інтероцептивного усвідомлення студентів. The Multidimensional Assessment of Interoceptive Awareness — це опитувальник, який використовують провідні фахівці для вивчення інтероцептивного усвідомлення людей різних вікових категорій. Нами було використано останню версію MAIA-2, оприлюднену у 2018 році. Оригінальна анкета містить 8 шкал з відповідними питаннями. У попередній статті було опубліковано дані шкали "Noticing" (навичка помічати). У цій статті опрацьовано наступний четвертий домен «Attention Regulation» (навичка регулювати увагу), а саме здатність підтримувати і контролювати увагу до відчуттів тіла. До уваги студентів було подано 7 питань (Q №16 - Q №22) з варіантами відповідей по шкалі від нуля до п'яти.

В опитуванні взяли участь 50 студентів першого курсу Факультету здоров'я, фізичного виховання і спорту. Вибірка була однорідною за віком. Опитування було проведено за українською версією Багатовимірної оцінки інтероцептивний усвідомлення (MAIA-2ukr).

У роботі були використані наступні методи: аналіз науково-методичної літератури та інтернет-джерел, соціологічний метод (опитування MAIA-2ukr, четвертий домен «4. Attention Regulation» (навичка регулювати увагу), методи математичної статистики. Для статистичної обробки результатів використовувалася програма MS Excel. Рівень інтероцептивного усвідомлення студентів першого курсу визначали за допомогою адаптованої української версії опитувальника Multidimensional Assessment of Interoceptive Awareness (MAIA-2ukr, https://www.researchgate.net/publication/371450735_MAIA-2_UKR_Original_20220824pdf).

Мета дослідження — оцінити навичку регулювати увагу (здатність підтримувати і контролювати увагу до відчуттів тіла) студентів першого курсу Факультету здоров'я, фізичного виховання і спорту.

У домені «Attention Regulation» розглядається дуже важливий аспект інтероцептивного усвідомлення – це увага.

Навичка регулювати свою увагу виникає ще в ранньому дитинстві і розвивається протягом всього життя людини. Від цієї психічної функції мозку залежить сприйняття, мислення і відчуття подразників зовнішнього та внутрішнього оточення людини. Увага забезпечує якісне життя, сповнене свідомості. Аналіз та чітке усвідомлення своїх дій у студентів призводить до удосконалення в цілому процесу фізичного виховання, педагогічного контролю, покращення рівня здоров’я та працездатності.

У подальших працях ми плануємо оприлюднити результати дослідження 4 наступних доменів інтероцептивного усвідомлення.

Посилання

Voloshchenko Y. Interoceptive awareness. verification of the adaptation of the Ukrainian version of the multidimensional assessment of interoceptive awareness (version 2) questionnaire among first-year students of Borys Grinchenko Kyiv University. Sports science and human health. 2023. No. 1(9). P. 68-90.

Holovach I. Somatic lessons as a means of improving students' psychophysical condition. Physical Culture and Sport: Scientific Perspective, 2023. No. 2. P. 187–192.

Holovach I., Biletska V., Tsykoza Y. (2023) Somatic lessons as a means of improving the psycho-physical state of students. Monitoring of the second domain MAIA-2ukr. Physical Culture and Sport: Scientific Perspective, № 3, 17-24. (In Ukrainian).

Brummer M, Walach H, & Schmidt S. Feldenkrais ‘functional integration’ increases body contact surface in the supine position: A randomized-controlled experimental study. Frontiers in psychology. 2018. № 9. С. 2023.

Dragon DA. Creating cultures of teaching and learning: Conveying dance and somatic education pedagogy. Journal of Dance Education. No 15(1). 2015. P. 25-32.

Eddy M. A brief history of somatic practices and dance: Historical development of the field of somatic education and its relationship to dance. Journal of Dance & Somatic Practices. 2009. № 1(1). P. 5–27.

Paolucci T, Zangrando F, Iosa M, De Angelis S, Marzoli C, Piccinini G, & Saraceni VM. Improved interoceptive awareness in chronic low back pain: a comparison of Back school versus Feldenkrais method. Disability and rehabilitation. 2017. No 39(10). P. 994–1001.

Todd J, Barron D, Aspell JE, Toh EKL, Zahari HS, Khatib NAM, & Swami V. Translation and validation of a Bahasa Malaysia (Malay) version of the Multidimensional Assessment of Interoceptive Awareness (MAIA). PloS One. 2020. No 15(4). P. e0231048.

##submission.downloads##

Опубліковано

29.12.2023

Як цитувати

ГОЛОВАЧ, І. (2023). СОМАТИЧНІ ЗАНЯТТЯ ЯК ЗАСІБ ПОКРАЩЕННЯ ПСИХОФІЗИЧНОГО СТАНУ СТУДЕНТІВ. МОНІТОРИНГ ЧЕТВЕРТОГО ДОМЕНУ MAIA-2ukr. Physical Culture and Sport: Scientific Perspective, (4), 18–25. https://doi.org/10.31891/pcs.2023.4.2