СТВОРЕННЯ ІНТЕРАКТИВНОГО НАВЧАЛЬНОГО СЕРЕДОВИЩА ДЛЯ ВИКОРИСТАННЯ СИТУАТИВНО-КОМУНІКАТИВНИХ МОДЕЛЕЙ ПРОФЕСІЙНОЇ ВЗАЄМОДІЇ МАЙБУТНІХ ДИТЯЧИХ СТОМАТОЛОГІВ

Автор(и)

  • Оксана ЄФРЕМОВА Львівський національний медичний університет імені Данила Галицького https://orcid.org/0000-0002-5149-2151
  • Ольга ГУМЕНЮК Львівський національний медичний університет імені Данила Галицького https://orcid.org/0000-0002-4899-5532

DOI:

https://doi.org/10.31891/pcs.2023.3.23

Ключові слова:

професійна підготовка, дитячі стоматологи, інтерактивне навчання, ситуативно-комунікативні моделі, професійна взаємодія

Анотація

У статті аргументовано доцільність створення інтерактивного навчального середовища для використання ситуативно-комунікативних моделей професійної взаємодії майбутніх дитячих стоматологів. Узагальнено, що діагностика та лікування стоматологічних захворювань дитини потребує кваліфікованого виконання необхідних маніпуляцій дитячим стоматологом. Профілактична робота з пацієнтами дитячого віку, підготовка дитини-пацієнта до лікувальних процедур базується на готовності дитячого стоматолога створювати таке комунікативне середовище, яке сприятиме налагодженню довірливих відносин між пацієнтом і стоматологом. Навчання студентів створювати оптимальне професійне спілкування уможливлюється в умовах інтерактивної взаємодії. Аргументовано, що в професійній підготовці майбутніх дитячих стоматологів доцільно зосереджувати увагу студентів на необхідності опанування досвіду виконання кількох функцій (суто професійної, психологічної, виховної, навчальної), важливою ознакою яких є вміння налагодити професійну комунікацію з усіма учасниками. Виконання різноспрямованих ролей у роботі майбутніх дитячих стоматологів потребує апробації студентами відповідних умінь і навичок в умовах спеціально створеного інтерактивного навчального середовища. Результатом залучення студентів до професійної комунікації в інтерактивному навчальному середовищі є набуття майбутніми дитячими стоматологами необхідного досвіду організації ефективної професійної взаємодії. Кожен з учасників ситуативно-комунікативних моделей професійної взаємодії майбутніх дитячих стоматологів має змогу визначити цілі та перспективи особистісного професійного становлення в контексті апробування та вибору доцільних форм і методів професійної комунікації.

Узагальнено, що в процесі створення інтерактивного навчального середовища з використанням ситуативно-комунікативних моделей професійної взаємодії необхідно враховувати різні аспекти, що свідчать про розробку нової системи підготовки майбутніх дитячих стоматологів.

Посилання

Vyshkivska V. B., Patlaichuk O. V., Holikova, O. M. Praktyko-oriientovanyi pidkhid yak aktualnyi kontsept profesiinoi pidhotovky maibutnikh fakhivtsiv [Practice-oriented approach as a relevant concept of professional training of future specialists]. Innovative pedagogy. 2022. No. 51 (1). P. 168–171. [in Ukrainian].

Kashuba M. O., Kucher S. V. Novi chasy – novi vyklyky (osoblyvosti medychnoi osvity v novykh realiiakh) [New times - new challenges (features of medical education in new realities)]. Medical education. 2021. Issue 1. P. 136–141. [in Ukrainian].

Marazha I. O., Zhulkevych I. V. Rol pedahohiky v klinichnii praktytsi likaria [The role of pedagogy in the clinical practice of a doctor]. Medical education. 2021. Issue 2. P. 94–99. [in Ukrainian].

Melnyk V. V. Interaktsiia v osvitnomu protsesi: tekhnolohiia orhanizatsii [Interaction in the educational process: organization technology]. School management. 2006. No. 23 (133). P. 15–35. [in Ukrainian].

Melnychuk I. M. Teoriia i metodyka profesiinoi pidhotovky maibutnikh sotsialnykh pratsivnykiv zasobamy interaktyvnykh tekhnolohii u vyshchykh navchalnykh zakladakh [Theory and methodology of professional training of future social workers by means of interactive technologies in higher educational institutions]: thesis ... doctor of pedagogy of science: 13.00.04. Ternopil Volodymyr Hnatyuk. Ternopil National Pedagogical University, 2011. 585 p. [in Ukrainian].

Ostafiichuk M. O., Batih V. M., Bambuliak A. V., Lopushniak L. Ya. Zastosuvannia pedahohichnykh tekhnolohii pry pidhotovtsi maibutnikh stomatolohiv. Actual problems of modern medicine. 2021. No. 22, 1 (77). P. 162–167. [in Ukrainian].

Petrushanko T. O., Bublii T. D., Dubovaia L. I. Uprovadzhennia innovatsiinykh osvitnikh tekhnolohii navchannia ta vykladannia na kafedri terapevtychnoi stomatolohii UMSA [Implementation of innovative educational technologies of learning and teaching at the Department of Therapeutic Dentistry of the UMSA]. Actual problems of modern medicine: Bulletin of the UMSA. 2021. No. 19, 4 (68). P. 110–113. [in Ukrainian].

Pidlasyi I. P. Praktychna pedahohika abo try tekhnolohii [Practical pedagogy or three technologies]: an interactive textbook for teachers of the market education system. K.: “Slovo” Publishing House, 2004. 616 p. [in Ukrainian].

Pometun O. I. Entsyklopediia interaktyvnoho navchannia [Encyclopedia of interactive learning]. K., 2007. 144 p. [in Ukrainian].

Standart vyshchoi osvity za spetsialnistiu 221 «Stomatolohiia». Riven vyshchoi osvity: druhyi (mahisterskyi). Stupin vyshchoi osvity: mahistr. Haluz znan 22 – Okhorona zdorovia. Spetsialnist 221 – Stomatolohiia [Standard of higher education in specialty 221 “Dentistry”. Level of higher education: second (master's). Degree of higher education: master's degree. Field of knowledge 22 – Health care. Specialty 221 – Dentistry]. URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/vishcha-osvita/zatverdzeni%20standarty/2019/06/25/221-stomatologiya-magistr.pdf. [in Ukrainian].

Shvets L. V., Shapoval I. I., Novoseletskyi V. O. Virtualnyi patsiient v systemi realnoi medychnoi osvity [Virtual patient in the system of real medical education]. Actual problems of quality training of medical personnel in emergency conditions. Abstracts of reports of the educational and methodological conference (Vinnytsia, February 8, 2023). Vinnytsia: Vinnytsia M. I. Pyrogov National Medical University, 2023. P. 265. [in Ukrainian].

Kalyniuk N., Melnychuk І., Makhnitskyy А., Dudikova L., Hrynko R., Halimov A., Bloshchynskyi I. Bologna Process and constitutional guarantees of a personal right to education in medical practitioners’ training. Educación, Política y Valores. 2019. Año: VII, Número: Edición Especial, Artículo no.: 23. https://www.dilemascontemporaneoseducacionpoliticayvalores.com/en/edici%e2%99%80n-2013/year-vi-special-edition-december-2019/. [in English].

Melnychuk І. М. Peculiarities of creating interactive educational environment in vocational training of future medical specialists. Medical education. 2020. Вип. 2. С. 87–91. [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

29.09.2023

Як цитувати

ЄФРЕМОВА, О., & ГУМЕНЮК, О. (2023). СТВОРЕННЯ ІНТЕРАКТИВНОГО НАВЧАЛЬНОГО СЕРЕДОВИЩА ДЛЯ ВИКОРИСТАННЯ СИТУАТИВНО-КОМУНІКАТИВНИХ МОДЕЛЕЙ ПРОФЕСІЙНОЇ ВЗАЄМОДІЇ МАЙБУТНІХ ДИТЯЧИХ СТОМАТОЛОГІВ. PHYSICAL CULTURE AND SPORT: SCIENTIFIC PERSPECTIVE, (3), 178–185. https://doi.org/10.31891/pcs.2023.3.23