МОНІТОРИНГ СТАНУ ФІЗИЧНОГО ЗДОРОВ’Я СТУДЕНТСЬКОЇ МОЛОДІ: ПОРІВНЯЛЬНИЙ АНАЛІЗ (2016-2023 РР.)

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31891/pcs.2023.4.7

Ключові слова:

рухова активність, фізичне виховання, дистанційне навчання, показники фізичного здоров’я, студенти

Анотація

В статті аналізуються зміни показників стану фізичного здоров’я студентської молоді у період 2016-2023 років. Загальна кількість досліджуваних (n=688). Мета – провести порівняльний аналіз результатів моніторингу стану фізичного здоров’я студентів Хмельницької гуманітарно-педагогічної академії після двох років дистанційного навчання. Методи дослідження включали: аналіз наукових та методичних джерел; опитування; анкетування; педагогічне спостереження; методи дослідження показників антропометричного, функціонального та морфофункціонального стану здоров’я студентів; порівняльний аналіз; методи математичної статистики. Результати дослідження показали, що за два роки дистанційного навчання з фізичного виховання відбулись зміни антропометричних, функціональних та морфофункціональних показників стану здоров’я студентів. Вони вказують на появу зайвої ваги, погіршення показників роботи серцево-судинної та дихальної системи, зниження рівня працездатності студентської молоді. За період дії дистанційного навчання з фізичного виховання вдвічі прискорились негативні тенденції погіршення показників стану фізичного здоров’я студентів. Висновки. Впроваджені технології дистанційного навчання з фізичного виховання студентів дозволяли лише частково вирішити проблеми компенсації низької рухової активності молоді. Недостатній рівень рухової активності студентів та ведення ними малорухливого способу життя негативно вплинув на загальний стан їх фізичного здоров’я. Найефективнішим засобом підвищення показників стану здоров’я студентської молоді є цілеспрямовані, особистісно значущі, систематичні заняття фізичними вправами.

Посилання

Hordiienko, O. I., & Movchan, V. P. Shliakhy udoskonalennia rukhovoi aktyvnosti studentiv v umovakh dystantsiinoho navchannia [Ways of improving motor activity of students in distance learning conditions] // Rehabilitation and Recreation, 2022. № 10, S. 162-169.

Dudko, M. V., Matiichuk, V. I., Khrypko, I. V., & Domashenko, N. O. Orhanizatsiia fizychnoho vykhovannia studentskoi molodi v umovakh dystantsiinoi osvity [Organization of physical education of student youth in conditions of distance education] // Naukovyi chasopys NPU imeni M. P. Drahomanova. 2022. № 11(157), S. 68-71. DOI 10.31392/NPU-nc.series15.2022.11(157).16.

Korniienko, V., & Kypych, I. V. Optymizatsiia osvitnoho protsesu shliakhom vprovadzhennia dystantsiinoho navchannia pid chas voiennoho stanu [Optimizing the educational process by implementing distance learning during martial law] // Problemy intehratsii osvity, nauky ta biznesu v umovakh hlobalizatsii. Kyivskyi natsionalnyi universytet tekhnolohii ta dyzainu. 2022. S. 51-52.

Lukavenko, A. V. Vyiav i dynamika funktsionalnykh pokaznykiv studentiv riznykh somatotypiv protiahom pershoho roku navchannia [Identification and dynamics of functional indicators of students of different somatotypes during the first year of study] // Slobozhanskyi naukovo-sportyvnyi visnyk. 2012. № 5-2 (33), S. 71-77. https://journals.uran.ua/index.php/1991-0177/article/view/21615

Marakushyn, D. I., Chernobai, L. V., Isaieva, I. M., ta in. Funktsionalni rezervy orhanizmu yak pokaznyk efektyvnosti rehuliatornykh protsesiv, shcho zabezpechuiut adaptatsiiu orhanizmu do dii faktoriv navkolyshnoho seredovyshcha [Functional reserves of the organism as an indicator of the effectiveness of regulatory processes that ensure the adaptation of the organism to the action of environmental factors] // Ukrainskyi zhurnal medytsyny, biolohii ta sportu. 2020. Tom 5, 1(23), S. 21-28. DOI: 10.26693/jmbs05.01.021

Mozolev, O.M. Fitnes tekhnolohii dystantsiinoho navchannia studentiv z fizychnoho vykhovannia [Fitness technology of distance learning of physical education students] // Scientific Collection «InterConf». 2022. № 136, S. 414-418.

Mozolev, O. M. Dotrymannia norm rukhovoi aktyvnosti studentiv u period dystantsiinoho navchannia [Observance of the norms of motor activity of students during the period of distance learning] // Aktualni problemy rozvytku osvity v sferi turyzmu, fizychnoi kultury i sportu. 2023. S. 177-180.

Mozolev, O. Innovatsiini formy fizychnoho vykhovannia studentiv v period dystantsiinoho navchannia [Innovative forms of physical education of students in the period of distance learning] // Grail of Science. 2022. № 12-13, S. 676-683. doi:10.36074/grail-of-science.29.04.2022.123.

Petrenko, Yu. I., & Makhonin, I. M. Fizychna aktyvnist studentiv v umovakh vymushenoho dystantsiinoho navchannia z vykorystanniam informatsiinykh tekhnolohii [Physical activity of students in the conditions of forced distance learning with the use of information technologies] // Naukovo-metodychni osnovy vykorystannia informatsiinykh tekhnolohii v haluzi fizychnoi kultury ta sportu. 2020. № 4, S. 60-63.

Popel S., Stavychnyi I. Fizychnyi rozvytok i proportsiinist tilobudovy studentiv 17-22 rokiv [Physical development and body proportions of students aged 17-22] // Visnyk Prykarpatskoho natsionalnoho universytetu. Seriia: Fizychna kultura. 2016. № 24, S. 100 – 106.

Samolenko, T. V., Yanchenko, I. M., & Brazhnyk, V. M. Vykorystannia innovatsiinykh tekhnolohii za umov dystantsiinoho navchannia studentiv u zakladakh vyshchoi osvity [The use of innovative technologies under the conditions of distance learning of students in institutions of higher education] // Naukovyi chasopys NPU imeni M. P. Drahomanova, Seriia 5. Pedahohichni nauky: realii ta perspektyvy. 2021. № 80(2), S. 121-124. https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2021.80.2.25.

Syrovatko, Z. V., & Yefremenko, V. M. Vplyv dystantsiinoho navchannia na rukhovu aktyvnist studentiv [The effect of distance learning on students' motor activity] // Naukovyi chasopys NPU imeni M. P. Drahomanova. 2022. № 3K(147), S. 363-366. DOI:10.31392/NPU-nc.series15.2022.3K(147).78.

Sorokolit, N. S., & Kukhar, M. M. Monitorynh stanu zdorovia studentiv I–II kursiv [Health monitoring of students of the 1st-2nd years] // Naukovyi chasopys NPU imeni M.P. Drahomanova. 2019. № 3K(110), S. 533-538.

Sutula, V. O., Kyzim, P. M., Shutieiev, ta in. Shliakhy optymizatsii fizychnoi aktyvnosti studentskoi molodi [Ways to optimize the physical activity of student youth] // Slobozhanskyi naukovo-sportyvnyi visnyk 2014.№ 6, S. 106-111.

Tkachenko, P. P. Modernizatsiia systemy fizychnoho vykhovannia studentiv na osnovi osobystisno oriientovanoho vyboru rukhovoi aktyvnosti [Modernization of the system of physical education of students on the basis of personally oriented choice of motor activity] // Visnyk Chernihivskoho nats. ped. universytetu. Biomekhanichni, pedahohichni, medyko-biolohichni ta psykholohichni aspekty fizychnoho vykhovannia ta sportu. 2016. № 139, t.1, S. 183-186.

Khmara, M.A., & Mozolev, O.M. Informatsiino komunikatyvni tekhnolohii yak zasib motyvatsii molodi do zaniat fizychnoiu kulturoiu [Information and communication technologies as a means of motivating young people to engage in physical education] // Scientific Collection «InterConf». 2023. № 156, S. 608-612.

Khomenko-Semenova L.O., Alpatova O.V., & Prokhorenko Ya.S. Adaptatsiia studentiv humanitarnykh spetsialnostei do dystantsiinoho navchannia yak problema suchasnoi pedahohiky v umovakh pandemii [Adaptation of humanities students to distance learning as a problem of modern pedagogy in a pandemic] // Visnyk Natsionalnoho aviatsiinoho universytetu. Seriia: Pedahohika. Psykholohiia. 2020. 17(2), 90–99.

Griban, G., Lyakhova, N., Tymoshenko, O., et al. Current state of students’ health and its improvement in the process of physical education // Wiadomości Lekarskie. 2020. № 73(7), рр. 1438-1447. DOI: 10.36740/WLek202007124.

Griban, G., Nosko, M., Nosko, Yu., et al. Female Students' Motor Skills Development by Means of Kangoo Jumps // International Journal of Human Movement and Sports Sciences. 2021. № 9(6), рр. 1324 – 1343. DOI:10.13189/saj.2021.090629.

Khmara, М., Mozolev, О., Yashchuk, І., et al. Effectiveness of the Fitness Program «WAY TO A HEALTHY LIFE»” // International Journal of Human Movement and Sports Sciences. 2021. № 9(5), рр. 833 – 840. DOI:10.13189/saj.2021.090501.

Miroshnichenko, V., Salnykova, S., Bohuslavska, V., et al. Enhancement of physical health in girls of 17-19 years by adoption of physical loads taking their somatotype into account // Journal of Physical Education and Sport. 2019. № 19(2), рр. 387-392. DOI:10.7752/jpes.2019.s2058.

Mozolev, O. Monitoring of the physical health state among 16-17-year-old female students // Balt J Health Phys Activ. 2021. № 13(3), рр. 47-54. DOI:10.29359/BJHPA.13.3.06.

Mozolev, O., Bloshchynskyi, I., Alieksieiev, O., et al. Influence of modern fitness technologies on the state of health and development of motor abilities of 17-19-year-old female students // Journal of Physical Education and Sport. 2019. № 19(3), рр. 917 – 924. DOI:10.7752/jpes.2019.s3132.

Mozolev, O., Polishchuk O., Kravchuk, L, et al. Results of monitoring the physical health of female students in the context of the COVID-19 pandemic // Journal of Physical Education and Sport. 2020. № 20(6), рр. 3280 – 3287. DOI:10.7752/jpes.2020.s6445.

Yarmak, O., Buhaienko, T., Zhukov, O., et al. Specificity of the relationship between the volume of physical activity and the physical condition of 18-19-year-old girls // Journal of Physical Education and Sport. 2019. № 19(3), рр. 1550 – 1555. DOI:10.7752/jpes.2019.03224.

Zhamardiy, V., Shkola, O., Okhrimenko, I., et al. Checking of the methodical system efficiency of fitness technologies application in students’ physical education // Wiadomości Lekarskie. 2020. № 73(2), рр. 332-341. DOI:10.36740/WLek202002125.

##submission.downloads##

Опубліковано

29.12.2023

Як цитувати

МОЗОЛЕВ, О. (2023). МОНІТОРИНГ СТАНУ ФІЗИЧНОГО ЗДОРОВ’Я СТУДЕНТСЬКОЇ МОЛОДІ: ПОРІВНЯЛЬНИЙ АНАЛІЗ (2016-2023 РР.). Physical Culture and Sport: Scientific Perspective, (4), 50–64. https://doi.org/10.31891/pcs.2023.4.7