ОСОБЛИВОСТІ ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ

Автор(и)

  • Оксана РОМАНИШИНА Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка https://orcid.org/0000-0002-2887-5023
  • Оксана КАРАБІН Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка https://orcid.org/0000-0001-8759-948X
  • Антоніна ГУРА Кременецька обласна гуманітарно-педагогічна академія https://orcid.org/0000-0002-8004-4606

DOI:

https://doi.org/10.31891/pcs.2023.3.12

Ключові слова:

майбутні вчителі, контроль, оцінювання, види оцінювання, кредитно-модульна система, формувальне оцінювання

Анотація

У статті розглянуто питання про можливості організації освітнього процесу, а саме контролю і оцінювання навчальних досягнень майбутніх учителів в умовах дистанційного навчання. Показано взаємозв’язок між оцінюванням в нормативних умовах і в умовах дистанційного навчання.

Подана характеристика кожного етапу оцінювання і контролю: вступний, проміжний і підсумковий. Вступний контроль проводиться шляхом тестування за матеріалами або шкільного підручника, або матеріалами попередньої спорідненої дисципліни. За одержаними балами визначається вступний рейтинг студента. Організація роботи за кредитно-модульною технологією дозволяє проводити оцінювати знання студентів за модулями. Для регулювання цього процесу розроблений графік проходження студентом модулів. У такому графіку є три лінії, позначення на яких відповідає ідеальному значенню оцінювання знань за кожним модулем з відміткою «задовільно», «добре» і «відмінно». Такі графіки є в кожного студента, що дає можливість самостійно регулювати своє навчання. Використання таких графіків є стимулом самостійності навчання. На проміжному етапі можна використати додаткові види контролю і оцінювання: взаємоконтроль і взаємо оцінювання, творчі завдання, які дозволяють проявити свій стиль міркування і рівень знань, написання листів ученим, розглядаючи їх теорії у власному баченні. Якщо студент бажає підвищити свій рейтинг, дозволяється перездача тем, але на протязі двох тижнів, оскільки матеріал наступного модуля базується на попередньому. На підсумковому контролі рейтинг виводиться за сумою балів за семестр.

Проведено аналіз ще однієї форми контролю і оцінювання: формувальне оцінювання. У завдання формувального оцінювання входить: встановлення взаємозв’язку між метою, завданнями, методологічними підходами, дидактичними принципами компонентами, критеріями, формами, методами і засобами освітнього процесу, різних типів технологій. Тобто, формувальне оцінювання забезпечує інформацію про ефективність освітнього процесу під впливом зовнішніх і внутрішніх факторів. Тобто, відбувається оцінювання дієвості педагогічної системи.

Посилання

Bazhmina E. A. Formuvalne otsiniuvannia: tsili, umovy, pryntsypy ta struktura. [Formative assessment: goals, conditions, principles and structure] Visnyk Cherkaskoho natsionalnoho universytetu imeni Bohdana Khmelnytskoho. Pedahohichni nauky, № 4, 2021. S. 130 137. URL: https://ped-ejournal.cdu.edu.ua/article/view/4048 (in Ukrainian).

Bereziuk O. S., Smoliar V. I. Shliakhy modernizatsii osvitnoi systemy Ukrainy. [Ways to modernize the educational system of Ukraine] Tendentsii modernizatsii natsionalnykh osvitnikh system: zbirn. nauk. prats / za red. O. S. Bereziuk, O. M. Vlasenko. Zhytomyr : vyd-vo ZhDU im. I. Franka, 2014. 158 s. (in Ukrainian).

Zelenska L. D., Mykhailenko M. O. Pedahohichnyi instrumentarii orhanizatsii formuvalnoho otsiniuvannia v zakladakh zahalnoi serednoi osvity. [Pedagogical tools for the organization of formative assessment in institutions of general secondary education] Naukovi zapysky. Pedahohichni nauky, 2022. S. 11 18. (in Ukrainian).

Molnar T. Teoriia ta praktyka pidhotovky maibutnikh uchyteliv pochatkovoi shkoly do roboty z uchniamy v mizhkulturnomu prostori Zakarpattia: [monohr.]. Zaporizhzhia: TOV «LIPS» LTD, 2022. 484 s.

Molnar T. I. Interaktyvni tekhnolohii u praktytsi pidhotovky maibutnikh uchyteliv pochatkovoi shkoly do roboty v mizhkulturnomu prostori Zakarpattia: navch.-metod. posib. dlia zdobuvachiv vyshchoi osvity dennoi ta zaochnoi form navchannia spetsialnosti 013 «Pochatkova osvita» OS «Bakalavr». Mukachevo: MDU, 2021. 72 s.6. Area M., Hernández V., & Sosa J. Models of educational integration of ICTs in the classroom. Comunicar. XXIV. 2016. № (47) P. 79–87.

Arries E. J. Professional values and ethical ideology: Perceptions of nursing students. Nurs Ethics. 2020 May; 27(3): 726–740. doi: 10.1177/0969733019889396

Sadler D. R. Formative assessment and the design of instructional strategies // Instructional Science. 1989. Vol. 18. рр. 119 144. (in English).

##submission.downloads##

Опубліковано

29.09.2023

Як цитувати

РОМАНИШИНА , О. ., КАРАБІН , О. . ., & ГУРА , А. . . (2023). ОСОБЛИВОСТІ ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ. PHYSICAL CULTURE AND SPORT: SCIENTIFIC PERSPECTIVE, (3), 92–97. https://doi.org/10.31891/pcs.2023.3.12