СПОСОБИ ПРОВЕДЕННЯ ДОЗВІЛЛЯ ШКОЛЯРІВ
DOI:
https://doi.org/10.31891/pcs.2023.3.4Ключові слова:
вільний час, учні, фізична культура, домашнє завдання, спортивні секціїАнотація
Стаття присвячена дослідженню способів проведення дозвілля школярів 5 – 11 класів закладу загальної середньої освіти. Дозвілля – це діяльність у вільний від праці чи навчання час, завдяки якому індивід відновлює свою здатність до праці та розвиває в основному ті уміння і здібності, які неможливо удосконалити в сфері трудової чи навчальної діяльності. Час дозвілля дозволяє кожному індивіду вибирати ті види занять, що володіють властивостями, які відсутні в багатьох видах трудової діяльності в робочий час. Безперечно, дозвілля відіграє велике значення в житті молоді. Мета статті – дослідити способи проведення дозвілля школярів 5 – 11 класів закладів загальної середньої освіти. У дослідженні ми використовували наступні методи дослідження: теоретичний аналіз та узагальнення літературних джерел; анкетування; методи математичної статистики. Результати: ми попросили школярів вказати, чим вони займаються в позаурочний час та запропонували обрати один варіант із запропонованих (заняття спортом; заняття фізичною культурою за місцем проживання; перегляд ТV; граю в електронні ігри; відвідування дискотек; робота на городі, в саду; заняття на комп’ютері, Інтернет; читання художньої літератури; спілкування з друзями; читання навчальної літератури, підготовка домашнього завдання; додаткова освіта). Відповіді школярів розподілились наступним чином: загалом, найвищий відсоток отримали варіанти – заняття на комп’ютері, Інтернет та спілкування з друзями (по 21,3 %); другу сходинку посіла графа – граю в електронні ігри (19,6 %); по 14,7 % школярі надали варіантам – заняття спортом та заняття фізичною культурою за місцем проживання та найменше відсотків (8,1 %) отримав варіант – перегляд ТV. Висновки: визначено способи проведення дозвілля у школярів 10 – 16 років. До них потрапили: заняття на комп’ютері, Інтернет, спілкування з друзями, електронні ігри, заняття спортом та фізичною культурою за місцем проживання, а також перегляд ТV.
Посилання
Berezhna T., Karlenko N. Formation of a health-preserving educational environment: justification of the strategy. Home school 2017;9/10:96-9.
Bulgakov O., Sarancha M., Kaftanova T., Dombrovska O. Characteristics of pedagogical technology of formation of personal physical culture of students of secondary schools. Physical culture, sport and health of the nation. 2019;8:323-9.
Vozniuk O.V. Psychological-pedagogical foundations of the formation of a healthy lifestyle in the subjects of the educational process [Electronic resource]: [lecture]. Access mode: http://eprints.zu.edu.ua /26524/1/%D0%92%D0%BE%D0%B7%D0%BD%D1%8E%D0%BA%20%D0%9B%D0%B5%D0%BA%D1%86%D0%B8%D1%8F.pdf
Dekhtievska O. Health-saving technologies. We preserve the health of younger schoolchildren. Primary education. 2017;13:29-38.
Yezhova O. To the question of interpreting concepts of health pedagogy. Home school. 2017;1/2:23-6.
Kalenichenko L. G. Health-saving technologies in the practice of teaching various educational disciplines. Health Basics. 2017; 6:20-5.
Krasova I. Ways to solve the problems of a healthy lifestyle of schoolchildren [Electronic resource]. Access mode: http://eprints.zu.edu.ua/26276/1/%D0%9A%D1%80%D0%B0%D1%81%D0%BE%D0 %B2%D0%B0.pdf
Kremenchutska S. Health-preserving and health-forming technologies: implementation in the educational process. School director. 2017;21/22:64-73.
Krutsevich T.Yu., editor. Theory and methods of physical education: tutorial. for students higher education closing physical education and sports. T. 2. Kyiv: Olimpiyska lit.; 2018. 392 p.
Krutsevich T.Yu., Marchenko O.Yu. Characteristic differences in the selection of healthy lifestyle factors as components of individual physical culture of modern schoolchildren. Slobozhan scientific and sports bulletin. 2018; 6(68):10-5.
Krutsevich T., Marchenko O., Dedukh M. Modern approaches to the formation of individual physical culture of schoolchildren in the process of physical education. Theory and methodology of physical education and sports. 2021. No. 2. P. 66-75.
Kumpan I. Health-saving technologies in modern school. Head teacher. 2017; 22:27-30.
Marchenko O.Yu. Characteristic differences in the selection of healthy lifestyle factors as components of individual physical culture of modern schoolchildren. Slobozhan scientific and sports bulletin. 2018;6(68):10-5. DOI:10.15391/ snsv.2018-6.002
Moskalenko N., Yakovenko A., Ovcharenko S., Sydorchuk T. Organizational and pedagogical conditions for ensuring the quality of physical education of schoolchildren. Slobozhan scientific and sports bulletin. 2020;2(76):7-23.
Tomenko O.A., Bondar A.S. Peculiarities of involvement of children and youth in physical culture and health activities in modern conditions. A young scientist. 2018;(11):69-73.
Anderson E, Durstine JL. Physical activity, exercise, and chronic diseases: a brief review. Sports Med Health Sci. 2019;1(1):3-10. https://doi. org/10.1016/j.smhs.2019.08.006.